Wojna Mussoliniego

La guerra di Mussolini

RSS Feed
  • Home
  • Od Autora
  • Publikacje
  • FRONTY
    • Afryka Północna – „Heia Safari”
    • Morze Śródziemne – „Mare Nostrum”
    • Wojna na Bałkanach 1939-1945
    • Kampania Włoska – „Guerra E’ Finita?”
    • Front Wschodni – „Contro il Bolscevismo!”
    • Sommergibili na Atlantyku
    • Etiopia 1935-1936 – Brudna wojna Mussoliniego
  • Armia Włoska
    • 26 Dywizja Piechoty „Assietta”
    • 4 Dywizja Alpejska „Monte Rosa”
    • 54 Dywizja Piechoty „Napoli”
    • 4 Dywizja Piechoty „Livorno”
    • Włosi w Waffen-SS
    • Organizacja Obrony Sycylii
    • Esercito Nazionale Repubblicano(ENR):
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Jednostki Włoskiej Kawalerii
    • 132 Dywizja Pancerna „Ariete”
    • 101 Dywizja Zmotoryzowana „Trieste”
    • Armia Pancerna “Afrika” w bitwie pod El-Alamein
    • M.V.A.C. i inne organizacje współpracujące z Włochami na Bałkanach
    • Doktryna
    • 1. Dywizja Piechoty (Górska) „Superga”
    • 6. Dywizja Alpejska „Alpi Graie”
    • 1° Battaglione Paracadutisti Carabinieri Reali
    • 185. Divisione Paracadutisti „Folgore”
    • 1ª Divisione libica „Sibelle”
    • 2ª Divisione libica „Pescatori”:
    • Raggruppamento sahariano „Maletti”
    • 4. Divisione CC.NN. „3 Gennaio”
    • Początek wojsk spadochronowych – Fanti dell’Aria
    • Koszty wojny w Hiszpanii
  • Leksykon Uzbrojenia
    • Myśliwce Regia Aeronautica i ANR w latach 1923-1945
    • BIBLIOGRAFIA – lotnictwo włoskie
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze i inne
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Samoloty obcej produkcji w Regia Aeronautica
    • Okręty podwodne typu Marcello
    • Pierwszy włoski Blenheim
    • Czołgi średnie
  • Osoby
    • Italo Balbo
    • Bibliografia dla działu Osoby
    • Giovanni Messe
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • Galeazzo Ciano
    • Dino Grandi
    • Gabriele D’Annunzio
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Arconovaldo Bonaccorsi
    • Pietro Maletti
    • Emilio Faldella
    • Mario Roatta
    • Annibale Bergonzoli
    • Emilio De Bono
  • Benito Mussolini
    • Spotkanie z Hitlerem – Rastenburg IX.1943
    • Konferencja z Hitlerem, Feltre 19.VII.1943
    • Duce porwany… Duce wolny!
    • Więzień Gargnano
    • Śmierć dyktatora
    • Ostatnie spotkanie dyktatorów
    • Rodzina Mussolini
    • Benito Mussolini – cytaty
    • Dzieciństwo i młodość
    • Kochanki Mussoliniego
    • Socjalistyczny dziennikarz Benito Mussolini
    • W alpejskich okopach
    • Clara Petacci i klan Petacci
    • Benito Mussolini – osobowość
    • Benito Mussolini i Adolf Hitler – trudna przyjaźń dyktatorów
  • Włochy Mussoliniego
    • Antyfaszyzm
    • Polityka wewnętrzna Repubblica Sociale Italiana
    • Squadristi, manganello i olej rycynowy
    • Polityka wewnętrzna faszystowskich Włoch – lata dwudzieste
    • Sport w faszystowskich Włoszech
    • Doktryna faszyzmu
  • Zdjęcia
    • Afryka Północna
    • Morze Śródziemne
    • Wojna na Bałkanach
    • Italo Balbo
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • 29 Dywizja Grenadierów Waffen-SS
    • Galeazzo Ciano
    • Kampania Włoska
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Spotkania Dyktatorów
    • uwięzienie i uwolnienie Mussoliniego
    • Repubblica Sociale Italiana
    • Rodzina Mussolini
    • Front Wschodni
    • Giovanni Messe
    • Dino Grandi
    • Myśliwce Regia Aeronautica
    • Gabriele D’Annunzio
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze
    • Początki faszyzmu
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Benito Mussolini: dzieciństwo – I Wojna Światowa
    • Kochanki Mussoliniego
    • Włochy Mussoliniego na zdjęciach
    • Włoskie czołgi eksperymentalne
    • Czołgi ciężkie (carri armati pesanti)
    • Czołgi lekkie (carri armati leggeri)
    • Samochody pancerne (Autoblindi)
    • Żołnierze włoscy
    • Inwazja na Etiopię 1935-1936 r.
    • Corpo Aereo Italiano
    • Hiszpania 1936-1939
    • Benito Mussolini
    • Wielka Wojna na morzu
    • Ascari del Cielo
    • Betasom 1940-1945
  • Mapy, Struktury…
    • Afryka Północna
    • Front Wschodni
    • Armia Włoska
      • 28 Dywizja Piechoty „Aosta”
  • Filmy z YouTube
  • KINO
  • Linki
pinflix yespornplease porncuze.com porn800.me porn600.me tube300.me tube100.me watchfreepornsex.com
  • Wojna Mussoliniego
  •   » news
  •   » Leksykon Uzbrojenia: Fiat CR.30
paź
11

Leksykon Uzbrojenia: Fiat CR.30

Podczas weekendu zapraszam na kolejną biografię. Następny tydzień to min. legendy włoskiego lotnictwa Fiat CR.32 „Chirri” – legenda wojny domowej w Hiszpanii i jego następca CR.42 „Falco” – dwupłat, który zapisał chwalebną kartę już podczas II Wojny Światowej. A dziś nim o CR.30 jedno zdanie o innym samolocie, niestety nic sensowniejszego na jego temat w literaturze nie znalazłem:

Fiat CR.25bis:

Kilkanaście sztuk latało w osłonie konwojów płynących do Afryki Północnej.

Prędkość: 460 km/h

Fiat CR.30:

Jednomiejscowy myśliwiec dwupłatowy. Prototyp posiadał wklęsłą krawędź natarcia statecznika pionowego oraz odmienny wiatrochron i oprofilowany zagłówek. Wyróżniały go też zaokrąglone końcówki skrzydeł, dokładnie oprofilowany silnik Fiat A-30RA i szeroko rozstawione, oprofilowane podwozie główne, a wsporniki W miał w komorze skrzydeł. CR.30 został oblatany w marcu 1932. Dwa prototypy wzięły w lipcu 1932 udział w międzynarodowym zlocie w Zurychu. Wzbudziły tam duże zainteresowanie, osiągając w locie po kręgu średnie prędkości 340 i 330 km/h. Fiaty CR.30 produkowano w latach 1932-1935. Samoloty te służą min. w siłach powietrznych Węgier, Austrii, dwa samoloty najpierw służyły w lotnictwie Chin, a następnie zostały przekazane siłom gen. Franco w 1938 roku. Dwa samoloty służyły w Paragwaju, jeden w Wenezueli. Ogólnie zbudowano 176 (120?) sztuk wszystkich wersji Fiata CR.30.

Fiat CR.30B – dwa prototypy przerobiono na wersję dwuosobową, udana próba poskutkowała przebudową wielu CR.30 do tej wersji. Samolotów używano do treningów pilotów.

CR.30 Idro – dwa CR-30 wyposażono w dwupływakowe podwozie, służyły one jako maszyny szkolne.

Napęd: 12-cylindrowy silnik widlasty Fiat A-30 RA o mocy 600 KM
Prędkość maksymalna: na wysokości 3000 m – 351 km/h
Wznoszenie: na 4000 metrów w 6 min. 40 s.
Pułap: 8350 m
Zasięg: 850 km
Masa: 1345 kg (masa pustego samolotu), 1895 kg (maksymalna masa do startu)
Wymiary: rozpiętość – 10,5 m, długość – 7,88 m, wysokość – 2,78 m, powierzchnia skrzydeł – 27,05 m kw.
Uzbrojenie: dwa synchronizowane km Fiat-SAFAT kal. 7,7 mm (prototyp miał km kal. 12,5 mm)

Leksykon Uzbrojenia: Myśliwce Regia Aeronautica i ANR w latach 1923-1945

Dużo lepiej jest natomiast ze zdjęciami Fiata CR.25 i CR.25bis. Z internetu można wywnioskować, że była to maszyna typowo eskortowa. Mam nadzieję, że w przyszłości dorwę coś w literaturze na temat tego samolotu i uzupełnię lukę.

Zdjęcia: 8 zdjęć Fiata CR.25 oraz 6 zdjęć Fiata CR.30

  • Posted on 11 października, 2012
  • Posted by admin
  • No Comment »
  • Filed under: news
  • Tags: lotnictwo włoskie, myśliwce Regia Aeronautica, Regia Aeronautica

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

REKLAMA
Wojna Mussoliniego All Rights Reserved.
Kontakt poczta@wojna-mussoliniego.pl
Designed & Developed by Carla Izumi Bamford
Powered by Wordpress
Go back to top