2. Stormo C.T. wycofany na tyły
Fiat CR.42 „Falco” szykowany do kolejnego lotu. Oto dalsze istotniejsze zapiski z dzienników bojowych 2. Stormo C.T. 8 dywizjon pułku jest ewakuowany na tyły, niebawem ten sam los podzieli 13. Gruppo. We wrześniu 1940 r. ruszy włoska ofensywa na Egipt, sprawny pułk myśliwców z pewnością się przyda…
26.7/40 Sprawne 7 CR.42. 10.25-12.20 2 myśliwce z 13. Gruppo wraz z 91. Sq. atakują samochody pancerne, które przeniknęły aż w rejon El Adem, unieruchomiono trzy z nich. Jeden myśliwiec z 8. Gruppo, przelatujący z Derny do Bengazi, z powodu wycieku oleju lądował w rejonie Saf-Saf (Cirene). Zostanie rozmontowany i dostarczony do Bengazi drogą lądową.
27.7/40 Sprawne 8 CR.42. Różne loty 13. Gruppo. 8. Gruppo, lecąc małymi etapami, dotarł do Bengazi. Demontowane są silniki, przystąpiono do przeglądu samolotów i broni.
31.7/40 Sprawne 6 CR.42. Do Bengazi dotarły wszystkie maszyny 8. Gruppo, także te przewożone lądem.
2.8/40 Sprawne 7 CR.42. 13. Gruppo wykonuje dwa loty osłonowe w rejon frontu. W obu przypadkach wraz z 10. Gruppo.
6.8/40 Sprawne 5 CR.42. Jeden lot alarmowy. 3 maszyny z 82. Sq. przekazane do 4. Stormo.
8.8/40 Sprawne 6 CR.42. 13. Gruppo należy wycofać na lotnisko Berka celem odzyskania sprawności bojowej. 78. Sq. wylatuje do Bengazi z 4 maszynami.
9.8/40 Sprawne 6 CR.42. Wszystkie maszyny 8. i 13. Gruppi, które dotarły do Bengazi celem wymiany silników, są gotowe do otrzymania nowych silników, które jeszcze nie dotarły z Włoch. Z Trypolisu do Bengazi dotarły 3 CR.42, które zostaną przydzielone do 94. Sq.
10.8/40 Sprawne 7 CR.42. 77. Sq. dociera z 4 maszynami do Bengazi. 3 sprawne myśliwce z 8. Gruppo startują alarmowo nad Dernę.
11.8/40 Stan: 8. Gruppo 17 CR.42, sprawne 3, 13. Gruppo 34 CR.42, sprawne 3. Z dzisiejszym dniem 13. Gruppo zostanie przeniesiony do portu lotniczego K, gdzie już znajduje się 8. Gruppo. Z lotniska K będą prowadzone nocne loty alarmowe na maszynach Ro.41.
13.8/40 Sprawne 6 CR.42. Personel 13. Gruppo dotarł na lotnisko K, przystępuje do przeglądu maszyn i montażu silników.
14.8/40 Sprawne 19 CR.42. Z Castel Benito przybywa 16 CR.42, przeprowadzają je piloci 13. Gruppo.
17.8/40 Sprawne 13 CR.42. Do 4. Stormo przekazano 6 maszyn.
18.8/40 Sprawne 13 CR.42. 8.10-8.40 3 maszyny z 13. Gruppo startują alarmowo, nic do zameldowania. Celem wymiany sekcji alarmowej w Dernie przydzielono 13. Gruppo samolot transportowy SM.81.
19.8/40 Sprawne 12 CR.42. Drogą lotniczą przybyły pierwsze trzy silniki, które niezwłocznie zostaną zamontowane. Kontynuowane są prace przy przeglądzie maszyn 13. Gruppo. Przybyły także niektóre zmodyfikowane pierścienie z filtrami przeciwpyłowymi, które zostaną zamontowane na maszynach.
22.8/40 Sprawne 12 CR.42. Sekcja 13. Gruppo stacjonująca na lotnisku T.4 wykonuje start alarmowy w sile 2 CR.42.
25.8/40 Sprawne 12 CR.42. Lot alarmowy sekcji bazującej na T.4. Jedna maszyna z 13. Gruppo z powodu niewłaściwego działania silnika nie powróciła na lotnisko. W wyniku przymusowego lądowania maszyna F.U. (fuori uso? wyłączony z użytkowania). W następstwie rozkazu 5. Squadra Aerea stworzono na lotnisku Castel Benito klucz szkoleniowy pod dowództwem Cap. Teucci , podlegają mu Ten. Bissoli i Sottoten. Radice. Wspomniany personel w ciągu dnia osiągnie Castel Benito.
26.8.40 Sprawne 16 CR.42. 18.45-19.15 3 maszyny z 13. Gruppo startują alarmowo z lotniska K. Myśliwiec z 13. Gruppo zostanie wysłany do Derny celem zastąpienia maszyny, która uległa uszkodzeniu. Z Castel Benito przylatuje 10 CR.42, które wraz z 4 maszynami bez silników znajdującymi się już na lotnisku K, zostaną przydzielone do 8. Gruppo.