8. Gruppo C.T. powraca na pierwszą linię
Fiat CR.42 „Falco” z 97. Squadrglia CT, 9. Gruppo, 4. Stormo oglądany przez alianckich żołnierzy. Poniżej dalsze zapiski z dzienników 2. Stormo C.T., który odzyskuje pełną sparawność i powraca na pierwszą linię.
27.8/40 Sprawne 15 CR.42. Sekcja z lotniska T.4 wykonuje cztery starty alarmowe. Przybyły nowe silniki, prace przy montażu idą planowo.
28.8/40 Sprawne 16 CR.42. Sekcja z T.4 wykonuje lot alarmowy w sile dwóch maszyn.
29.8/40 Sprawne 16 CR.42. 92. Squadriglia przeniesiona do Derny, będzie pełnić funkcje alarmowe. W ciągu dnia starty alarmowe 92. Sq. i sekcji z T.4.
30.8/40 Sprawne 16 CR.42. Loty alarmowe 92. Sq. W Bengazi trwają prace przy montażu silników i przeglądzie maszyn. Prowadzone są loty celem sprawdzenia silników.
31.8/40 Sprawne 16 CR.42. Samoloty z lotnisk w Dernie i T.4 wykonały kilka lotów alarmowych i zwiadowczych. W krótkich odstępach czasu oba lotniska były cztero-pięciokrotnie bombardowane przez przeciwnika. Nasze myśliwce ledwie jeden raz zdołały przechwycić i ostrzelać przeciwnika, bez widocznych rezultatów. Te słabe efekty mają związek z bardzo słabo działającymi posterunkami obserwacyjnymi.
(…)
4.9/40 Sprawne 26 CR.42. W następstwie powtarzających się bombardowań sekcja z lotniska T.4 wykonuje kilka startów rozpoznawczych i alarmowych. Nie udaje się przechwycić przeciwnika, zawsze powodem jest słaba sygnalizacja alarmowa. Także lotnisko w Dernie jest nadal bombardowane przez przeciwnika. Nasze myśliwce zdołały przechwycić wrogą formację, strącone zostają dwa samoloty typu Blenheim, jedna z załóg dostaje się do niewoli. Inne loty rozpoznawcze i alarmowe.
5.9/40 Sprawne 26 C.42. Loty alarmowe i rozpoznawcze. Wymiana personelu i maszyn oddelegowanych na T.4.
7.9/40 Sprawne 39 CR.42. Różne loty. Sprawne samoloty z lotniska K zostaną przetransportowane do Sidi Magrum. Na lotnisko K dotarło 9 CR.42 z pilotami z 157. Gruppo, którzy zostaną włączeni do 13. Gruppo. Sekcja trzech myśliwców zostanie przeniesiona do Tmimi celem pełnienia tam funkcji alarmowej. Sekcję wydzieli 13. Gruppo.
8.9/40 Sprawne 43 CR.42. Sekcje w lotnisk Derna i Tmimi wykonują loty alarmowe. Do 8. Gruppo przekazano dwa CR.42. Prace nad przywróceniem do sprawności maszyn zostaną zintensyfikowane, ponieważ Gruppo (8.) powinien przygotować się do powrotu do linii.
9.9/40 Sprawne 49 CR.42. Eskadra oddelegowano do Derny powróciła do Bengazi, powinna wymienić sprzęt, ponieważ zbliża się odejście dywizjonu. W służbie alarmowej w Dernie zastąpi ją mieszana sekcja wyposażona w CR.42 i Ro.41.
10.9/40 Sprawne 48 CR.42. Różne loty z Tmimi i lotniska K. 8. Gruppo przelatuje na lotnisko Gambut w sile 26 CR.42 (w tym 4 z 13. Gruppo). Personel i materiały 8. Gruppo zostaną przewiezione pojazdami. Od 18.30 cały dywizjon rozmieszczany jest na lotnisku T.3, swojej bazie docelowej.
11.9/40 Sprawne 48 CR.42. 8. Gruppo na lotnisku T.3. 13.30-15.30 24 myśliwce 8. Gruppo wykonują lot osłonowy w rejon Gabr Salech – Bir Shefferzen. Z Tmimi i T.4 prowadzono loty alarmowe.