Bezczynność w 2. Stormo C.T.
Macchi C.200 z 374. Squadriglia, 153. Gruppo, 54. Stormo C.T. O sytuacji z obrazka niestety nic nie wiem. Szybciej niż zakładałem kończymy temat dzienników 2. Stormo C.T., przynajmniej większość roku 1941 r. pozostawał on we Włoszech pełniąc służbę alarmową.
10.3/41 Sprawne 15 CR.42 i 8 MC.200. 12.40-13.50 2 CR.42 z sekcji stacjonującej w Genui startują alarmowo. 18.30-19.15 2 CR.42 z sekcji na lotnisku Albenga startują alarmowo. Z datą dzisiejszą otrzymano 3 MC.200 z zakładów Macchi (Lonate Pozzolo) i 7 z zakładów Breda (S. Giovanni). Dnia 11-go zostaną przydzielone: 2 do 77. Sq., 2 do 78. Sq., 1 do 82. Sq., 1 do 92. Sq., 1 do 93. Sq. i 3 do 94. Sq. W następstwie rozkazu Comando Caccia „Borea” sekcja myśliwców w Genui zostanie rozbudowana do 5 maszyn.
11.3/41 Sprawne po 15 CR.42 i MC.200. Z dniem dzisiejszym wysłano dwa CR.42 do Genui.
[…]
6.6/41 Sprawne 52 MC.200 i 21 CR.42. Comando Caccia „Borea” informuje telefonicznie, że 5.6.41 siły morskie przeciwnika wyszły z Gibraltaru i kierują się na wschód. Dlatego wszystkie eskadry i sekcje podległe 13. Gruppo postawiono w stan alarmu, 8. Gruppo natychmiast w całości przeniesie się na lotnisko Novi Ligure, w razie ataku przeciwnika na wybrzeże w rejonie Genui. (kolejnego dnia alarm odwołano…).
Identyczny alarm 14.6/41, sprawne tego dnia 53 MC.200 i 21 CR.42. (16-go alarm odwołano).
Kolejny taki alarm 17.6/41…odwołany następnego dnia.
[…]
21.8/41 Sprawne 55 MC.200 i 15 (18? zapis ołówkiem) CR.42. Comando Caccia informuje, że 8. Gruppo otrzyma samoloty nowego typu – MC.202. Specjalistów wyśle się do zakładów Macchi, by nabrali praktyki w obsłudze nowych myśliwców.
6.10/41 Otrzymano 6 pierwszych MC.202 z firmy Macchi, od następnego dnia podawane na stanie. Zaś tego dnia sprawne: 44 MC.200 i 17 CR.42.
13.10/41 Dociera rozkaz, by 8. Gruppo przekazał swoje MC.200 wersji A.S. (Africa Settentrionale – Afryka Północna, z filtrami przeciwpyłowymi) do 157. Gruppo z 52. Stormo C.T., a ten dywizjon odda w zamian swoje MC.200, bez takiego wyposażenia.