Wojna Mussoliniego

La guerra di Mussolini

RSS Feed
  • Home
  • Od Autora
  • Publikacje
  • FRONTY
    • Afryka Północna – „Heia Safari”
    • Morze Śródziemne – „Mare Nostrum”
    • Wojna na Bałkanach 1939-1945
    • Kampania Włoska – „Guerra E’ Finita?”
    • Front Wschodni – „Contro il Bolscevismo!”
    • Sommergibili na Atlantyku
    • Etiopia 1935-1936 – Brudna wojna Mussoliniego
  • Armia Włoska
    • 26 Dywizja Piechoty „Assietta”
    • 4 Dywizja Alpejska „Monte Rosa”
    • 54 Dywizja Piechoty „Napoli”
    • 4 Dywizja Piechoty „Livorno”
    • Włosi w Waffen-SS
    • Organizacja Obrony Sycylii
    • Esercito Nazionale Repubblicano(ENR):
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Jednostki Włoskiej Kawalerii
    • 132 Dywizja Pancerna „Ariete”
    • 101 Dywizja Zmotoryzowana „Trieste”
    • Armia Pancerna “Afrika” w bitwie pod El-Alamein
    • M.V.A.C. i inne organizacje współpracujące z Włochami na Bałkanach
    • Doktryna
    • 1. Dywizja Piechoty (Górska) „Superga”
    • 6. Dywizja Alpejska „Alpi Graie”
    • 1° Battaglione Paracadutisti Carabinieri Reali
    • 185. Divisione Paracadutisti „Folgore”
    • 1ª Divisione libica „Sibelle”
    • 2ª Divisione libica „Pescatori”:
    • Raggruppamento sahariano „Maletti”
    • 4. Divisione CC.NN. „3 Gennaio”
    • Początek wojsk spadochronowych – Fanti dell’Aria
    • Koszty wojny w Hiszpanii
  • Leksykon Uzbrojenia
    • Myśliwce Regia Aeronautica i ANR w latach 1923-1945
    • BIBLIOGRAFIA – lotnictwo włoskie
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze i inne
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Samoloty obcej produkcji w Regia Aeronautica
    • Okręty podwodne typu Marcello
    • Pierwszy włoski Blenheim
    • Czołgi średnie
  • Osoby
    • Italo Balbo
    • Bibliografia dla działu Osoby
    • Giovanni Messe
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • Galeazzo Ciano
    • Dino Grandi
    • Gabriele D’Annunzio
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Arconovaldo Bonaccorsi
    • Pietro Maletti
    • Emilio Faldella
    • Mario Roatta
    • Annibale Bergonzoli
    • Emilio De Bono
  • Benito Mussolini
    • Spotkanie z Hitlerem – Rastenburg IX.1943
    • Konferencja z Hitlerem, Feltre 19.VII.1943
    • Duce porwany… Duce wolny!
    • Więzień Gargnano
    • Śmierć dyktatora
    • Ostatnie spotkanie dyktatorów
    • Rodzina Mussolini
    • Benito Mussolini – cytaty
    • Dzieciństwo i młodość
    • Kochanki Mussoliniego
    • Socjalistyczny dziennikarz Benito Mussolini
    • W alpejskich okopach
    • Clara Petacci i klan Petacci
    • Benito Mussolini – osobowość
    • Benito Mussolini i Adolf Hitler – trudna przyjaźń dyktatorów
  • Włochy Mussoliniego
    • Antyfaszyzm
    • Polityka wewnętrzna Repubblica Sociale Italiana
    • Squadristi, manganello i olej rycynowy
    • Polityka wewnętrzna faszystowskich Włoch – lata dwudzieste
    • Sport w faszystowskich Włoszech
    • Doktryna faszyzmu
  • Zdjęcia
    • Afryka Północna
    • Morze Śródziemne
    • Wojna na Bałkanach
    • Italo Balbo
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • 29 Dywizja Grenadierów Waffen-SS
    • Galeazzo Ciano
    • Kampania Włoska
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Spotkania Dyktatorów
    • uwięzienie i uwolnienie Mussoliniego
    • Repubblica Sociale Italiana
    • Rodzina Mussolini
    • Front Wschodni
    • Giovanni Messe
    • Dino Grandi
    • Myśliwce Regia Aeronautica
    • Gabriele D’Annunzio
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze
    • Początki faszyzmu
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Benito Mussolini: dzieciństwo – I Wojna Światowa
    • Kochanki Mussoliniego
    • Włochy Mussoliniego na zdjęciach
    • Włoskie czołgi eksperymentalne
    • Czołgi ciężkie (carri armati pesanti)
    • Czołgi lekkie (carri armati leggeri)
    • Samochody pancerne (Autoblindi)
    • Żołnierze włoscy
    • Inwazja na Etiopię 1935-1936 r.
    • Corpo Aereo Italiano
    • Hiszpania 1936-1939
    • Benito Mussolini
    • Wielka Wojna na morzu
    • Ascari del Cielo
    • Betasom 1940-1945
  • Mapy, Struktury…
    • Afryka Północna
    • Front Wschodni
    • Armia Włoska
      • 28 Dywizja Piechoty „Aosta”
  • Filmy z YouTube
  • KINO
  • Linki
pinflix yespornplease porncuze.com porn800.me porn600.me tube300.me tube100.me watchfreepornsex.com
  • Wojna Mussoliniego
  •   » Aviazione Legionaria
  •   » Wyhamowany rozwój Regia Aeronautica
Kwi
04

Wyhamowany rozwój Regia Aeronautica

10 grudnia 1938, Mussolini z oficerami na lotnisku Ciampino. [zdjęcie ze zbiorów Istituto Luce]

Przystępujące do II WŚ Włochy „na papierze” były nadal lotniczą potęgą, rzeczywistość szybko okazała się być zgoła inna. Poniżej dalsza część artykułu poszukującego odpowiedzi na pytanie jak wielki wpływ na włoskie przygotowanie do wojny miała Hiszpańska Wojna Domowa.

Przyjrzyjmy się ponownie lotnictwu, broni bardziej niż inne wrażliwej na rozwój techniczny i konstrukcyjny. Przydział 1.200.000.000 lirów dekretem z 5 lipca 1934 na specjalny program konstrukcyjny na następne pięć lat, następnie zmieniony na okres trzyletni, znacznie przyspieszyło rozwój Regia Aeronautica. W pierwszych miesiącach 1936 r., wraz z utworzeniem trzech nowych pułków, kiedy ilość myśliwców niemal została podwojona, stworzono wielkie jednostki – brygady i dywizje lotnicze. Od lata 1936 r. do lata 1939 r., przez pełne trzy lata, „w okresie, gdy lotnictwo w każdym europejskim kraju przechodziło gwałtowne przezbrojenie, we Włoszech […] nie skonstruowano żadnego nowego myśliwca!”. Zaangażowanie w Hiszpanii ma także inne skutki, drastycznie ograniczyło działalność linii lotniczych i aktywność szkoleniową. Niemniej jednak, koniecznym było zwiększenie eksportu, by wnieść wkład do bilansu handlowego i nadal utrzymać w stanie pełnej wydajności zakłady, trzeba było w ciągu dwóch lat zmniejszyć zużycie ważnych materiałów lotniczych z 23 do 5%.

Mówiąc o przemyśle lotniczym i problemach, z którymi trzeba było się zmierzyć w wyniku sankcji, inżynier Giuseppe Stiavelli, projektant i pułkownik Genio aeronautico, w serii artykułów, które wiosną 1937 r. ukazały się w „L’Ala di Italia”, przedstawiając bieżący obraz sytuacji i proponując usprawnienia, przedstawił bezlitosną analizę: z recyklingu materiałów żelaznych można uzyskać 50% zapotrzebowania kraju na stal; dla niklu, którego produkcja jest w rękach Stanów Zjednoczonych i Anglii, można uzyskać 3.500 t poprzez wycofanie monet z obiegu; brak bawełny, węgla i gumy dla produkcji opon; oczekuje się cudów po eksperymentach prowadzonych w celu uzyskania ropy ze skały asfaltowej i benzyny lotniczej z węgliku wapnia (karbidu), ale dla tych procesów potrzeba dużo węgla; paliwa alkoholowe są zbyt drogie i znowu potrzeba do ich produkcji węgla. Stałym problemem było nie uciekać się do rozwiązań, które prowadziły do wywozu waluty…. (CDN.)

  • Posted on 4 kwietnia, 2015
  • Posted by admin
  • No Comment »
  • Filed under: Aviazione Legionaria, Regia Aeronautica
  • Tags: Aviazione Legionaria, corpo truppe volontarie, Włosi w Hiszpańskiej Wojnie Domowej

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

REKLAMA
Wojna Mussoliniego All Rights Reserved.
Kontakt poczta@wojna-mussoliniego.pl
Designed & Developed by Carla Izumi Bamford
Powered by Wordpress
Go back to top