Wojna Mussoliniego

La guerra di Mussolini

RSS Feed
  • Home
  • Od Autora
  • Publikacje
  • FRONTY
    • Afryka Północna – „Heia Safari”
    • Morze Śródziemne – „Mare Nostrum”
    • Wojna na Bałkanach 1939-1945
    • Kampania Włoska – „Guerra E’ Finita?”
    • Front Wschodni – „Contro il Bolscevismo!”
    • Sommergibili na Atlantyku
    • Etiopia 1935-1936 – Brudna wojna Mussoliniego
  • Armia Włoska
    • 26 Dywizja Piechoty „Assietta”
    • 4 Dywizja Alpejska „Monte Rosa”
    • 54 Dywizja Piechoty „Napoli”
    • 4 Dywizja Piechoty „Livorno”
    • Włosi w Waffen-SS
    • Organizacja Obrony Sycylii
    • Esercito Nazionale Repubblicano(ENR):
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Jednostki Włoskiej Kawalerii
    • 132 Dywizja Pancerna „Ariete”
    • 101 Dywizja Zmotoryzowana „Trieste”
    • Armia Pancerna “Afrika” w bitwie pod El-Alamein
    • M.V.A.C. i inne organizacje współpracujące z Włochami na Bałkanach
    • Doktryna
    • 1. Dywizja Piechoty (Górska) „Superga”
    • 6. Dywizja Alpejska „Alpi Graie”
    • 1° Battaglione Paracadutisti Carabinieri Reali
    • 185. Divisione Paracadutisti „Folgore”
    • 1ª Divisione libica „Sibelle”
    • 2ª Divisione libica „Pescatori”:
    • Raggruppamento sahariano „Maletti”
    • 4. Divisione CC.NN. „3 Gennaio”
    • Początek wojsk spadochronowych – Fanti dell’Aria
    • Koszty wojny w Hiszpanii
  • Leksykon Uzbrojenia
    • Myśliwce Regia Aeronautica i ANR w latach 1923-1945
    • BIBLIOGRAFIA – lotnictwo włoskie
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze i inne
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Samoloty obcej produkcji w Regia Aeronautica
    • Okręty podwodne typu Marcello
    • Pierwszy włoski Blenheim
    • Czołgi średnie
  • Osoby
    • Italo Balbo
    • Bibliografia dla działu Osoby
    • Giovanni Messe
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • Galeazzo Ciano
    • Dino Grandi
    • Gabriele D’Annunzio
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Arconovaldo Bonaccorsi
    • Pietro Maletti
    • Emilio Faldella
    • Mario Roatta
    • Annibale Bergonzoli
    • Emilio De Bono
  • Benito Mussolini
    • Spotkanie z Hitlerem – Rastenburg IX.1943
    • Konferencja z Hitlerem, Feltre 19.VII.1943
    • Duce porwany… Duce wolny!
    • Więzień Gargnano
    • Śmierć dyktatora
    • Ostatnie spotkanie dyktatorów
    • Rodzina Mussolini
    • Benito Mussolini – cytaty
    • Dzieciństwo i młodość
    • Kochanki Mussoliniego
    • Socjalistyczny dziennikarz Benito Mussolini
    • W alpejskich okopach
    • Clara Petacci i klan Petacci
    • Benito Mussolini – osobowość
    • Benito Mussolini i Adolf Hitler – trudna przyjaźń dyktatorów
  • Włochy Mussoliniego
    • Antyfaszyzm
    • Polityka wewnętrzna Repubblica Sociale Italiana
    • Squadristi, manganello i olej rycynowy
    • Polityka wewnętrzna faszystowskich Włoch – lata dwudzieste
    • Sport w faszystowskich Włoszech
    • Doktryna faszyzmu
  • Zdjęcia
    • Afryka Północna
    • Morze Śródziemne
    • Wojna na Bałkanach
    • Italo Balbo
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • 29 Dywizja Grenadierów Waffen-SS
    • Galeazzo Ciano
    • Kampania Włoska
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Spotkania Dyktatorów
    • uwięzienie i uwolnienie Mussoliniego
    • Repubblica Sociale Italiana
    • Rodzina Mussolini
    • Front Wschodni
    • Giovanni Messe
    • Dino Grandi
    • Myśliwce Regia Aeronautica
    • Gabriele D’Annunzio
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze
    • Początki faszyzmu
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Benito Mussolini: dzieciństwo – I Wojna Światowa
    • Kochanki Mussoliniego
    • Włochy Mussoliniego na zdjęciach
    • Włoskie czołgi eksperymentalne
    • Czołgi ciężkie (carri armati pesanti)
    • Czołgi lekkie (carri armati leggeri)
    • Samochody pancerne (Autoblindi)
    • Żołnierze włoscy
    • Inwazja na Etiopię 1935-1936 r.
    • Corpo Aereo Italiano
    • Hiszpania 1936-1939
    • Benito Mussolini
    • Wielka Wojna na morzu
    • Ascari del Cielo
    • Betasom 1940-1945
  • Mapy, Struktury…
    • Afryka Północna
    • Front Wschodni
    • Armia Włoska
      • 28 Dywizja Piechoty „Aosta”
  • Filmy z YouTube
  • KINO
  • Linki
pinflix yespornplease porncuze.com porn800.me porn600.me tube300.me tube100.me watchfreepornsex.com
  • Wojna Mussoliniego
  •   » Regia Aeronautica
  •   » „Ghibli” nad Saharą
maj
11

„Ghibli” nad Saharą

Caproni Ca.309 „Ghibli”.

Dotąd podstawę lotnictwa w Libii stanowił całkowicie nieadekwatny Romeo Ro.1. Balbo poszukując samolotu dla swojej koncepcji złożył wniosek o jego zaprojektowanie do firmy Caproni Aeronautica Bergamasca z Ponte San Pietro (k. Bergamo). Nowa maszyna bazowała na swoim cywilnym poprzedniku, dwusilnikowym lekkim samolocie transportowym Ca.308 „Borea”. Nowa maszyna miała wykonywać zadania rozpoznawcze, równocześnie będąc lekkim bombowcem, musiała być dostosowana do operowania na pustyni. Projekt stworzył Cesare Pallavicino, nazwano go „Ghibli”, od wiatru wiejącego na Saharze. Oznaczony jako Ca.309 samolot miał wiele zalet: prosta konstrukcja, łatwość utrzymania i konserwacji jego dwóch silników, które pozwalały mu operować ze słabo przygotowanych lądowisk polowych, do lądowania starczało mu 200 m, niska prędkość lądowania i lotu pozwalała dwóm członkom jego załogi, przy prędkości minimalnej 85 km/h, z łatwością omiatać wzrokiem teren, zwłaszcza falujące wydmy, trudne do obserwacji z szybko lecącego samolotu. Ilość przenoszonych bomb i dobre uzbrojenie defensywne czyniły z tego samolotu optymalny środek dla policji kolonialnej, oraz misji rozpoznawczych i bojowych w warunkach pustynnych. Od V serii produkcyjnej w nosie kadłuba zaczęto montować 20 mm działko firmy Breda, środek zalecony przez marszałka Balbo do zwalczania silnie uzbrojonych pojazdów LRDG, których rajdy od początku wojny stanowiły zagrożenie dla flanki wojsk włoskich zgrupowanym w rejonie nadbrzeżnym.

W 1936 r. rozpoczęła się produkcja Ca.309. Pomiędzy październikiem i grudniem tego roku przybyły do Trypolisu 24 „Ghibli” I serii produkcyjnej. Samolot był produkowany przez całą wojnę, zbudowano ogółem 247 maszyn tego typu. Dwie pierwsze serie po 24 maszyny zamówił Rząd Libii (Governo Libia), kolejne także linie lotnicze Ala Littoria (1), książę Aosta (1), Paragwaj (2) i Regia Aeronautica.

Ca.309 trafił także na wyposażenie Aviazione Presidio Coloniale (lotnictwo garnizonu kolonialnego, APC), jak od 1937 r. nazywało się włoskie lotnictwo saharyjskie. Dowództwo APC znajdowało się na lotnisku P. Manzini w Mellaha, a przedstawicielstwa w Zaura i Nalut. Po wybuchu wojny „Ghibli” będą wykonywać loty łącznościowe, przewozić pocztę, pasażerów i ładunki oraz wykonywać loty sanitarne. Ich zadaniami bojowymi będą ofensywne loty rozpoznawcze przeciwko wrogim siłom pancernym, także w trudnych warunkach atmosferycznych.

  • Posted on 11 maja, 2015
  • Posted by admin
  • No Comment »
  • Filed under: Regia Aeronautica, walki powietrzne w Afryce Północnej, wojna w Afryce Północnej 1940-1943
  • Tags: bombowce Regia Aeronautica, Caproni Ca.309 "Ghibli", Regia Aeronautica w Afryce Północnej

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

REKLAMA
Wojna Mussoliniego All Rights Reserved.
Kontakt poczta@wojna-mussoliniego.pl
Designed & Developed by Carla Izumi Bamford
Powered by Wordpress
Go back to top