„Gamba di Ferro” w Afryce
SM.79 z 205. Squadriglia w kamuflażu datowanym na lato 1940 r. Źródło i więcej tego typu obrazków z gry IL-2 Sturmovik: http://forum.1cpublishing.eu/showthread.php?t=10438
13 lipca 1940 trzy „Blenheim’y” IF z 30. Sqn. miało dać osłonę okrętom Mediterranean Fleet, dołączyły do nich ok. 250 km na północ od Mersa Matruh. Do ataku sposobiły się właśnie trzy SM.79 z 20. Sq., 46. Gruppo, 15. Stormo B.T. Dwa z „Blenheim’ów” ruszyły w stronę włoskich bombowców, trzeci pozostał w pobliżu floty. Doszło do wymiany ognia, jedna z Savoi ratowała się nurkowaniem z płonącym silnikiem, zdołała powrócić na swoje lotnisko. Tyle szczęścia nie miał „Blenheim” K7181 Flg Off I.C. Swann, ogniem obronnym trafił go Primo Aviere Dino Ornani. Brytyjski samolot spadał w płomieniach, jego załogę widziano skaczącą ze spadochronami, ale nikogo nie udało się odnaleźć.
Na lotnisko Berka z Sycylii przybył 9. Gruppo C.T. (Magg. Ernesto Botto), dywizjon był wyposażony w CR.42, wchodził w skład 4. Stormo C.T., którego 10. Gruppo już znajdował się w Afryce. Składał się on z 73. Sq. (Ten. Vittorio Pezzè), 96. Sq. (Cap. Roberto Fassi) i 97. Sq. (Cap. Antonio Larsimont Pergameni). Botto był asem Hiszpańskiej Wojny Domowej (5 zwycięstw, do końca II WŚ zapisze jeszcze 10), podczas której stracił nogę. Obecnie latał z protezą, znany był dlatego jako „Gamba di Ferro” (żelazna noga), która stała się godłem dywizjonu i malowano ją na wszystkich jego samolotach.