Wojna Mussoliniego

La guerra di Mussolini

RSS Feed
  • Home
  • Od Autora
  • Publikacje
  • FRONTY
    • Afryka Północna – „Heia Safari”
    • Morze Śródziemne – „Mare Nostrum”
    • Wojna na Bałkanach 1939-1945
    • Kampania Włoska – „Guerra E’ Finita?”
    • Front Wschodni – „Contro il Bolscevismo!”
    • Sommergibili na Atlantyku
    • Etiopia 1935-1936 – Brudna wojna Mussoliniego
  • Armia Włoska
    • 26 Dywizja Piechoty „Assietta”
    • 4 Dywizja Alpejska „Monte Rosa”
    • 54 Dywizja Piechoty „Napoli”
    • 4 Dywizja Piechoty „Livorno”
    • Włosi w Waffen-SS
    • Organizacja Obrony Sycylii
    • Esercito Nazionale Repubblicano(ENR):
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Jednostki Włoskiej Kawalerii
    • 132 Dywizja Pancerna „Ariete”
    • 101 Dywizja Zmotoryzowana „Trieste”
    • Armia Pancerna “Afrika” w bitwie pod El-Alamein
    • M.V.A.C. i inne organizacje współpracujące z Włochami na Bałkanach
    • Doktryna
    • 1. Dywizja Piechoty (Górska) „Superga”
    • 6. Dywizja Alpejska „Alpi Graie”
    • 1° Battaglione Paracadutisti Carabinieri Reali
    • 185. Divisione Paracadutisti „Folgore”
    • 1ª Divisione libica „Sibelle”
    • 2ª Divisione libica „Pescatori”:
    • Raggruppamento sahariano „Maletti”
    • 4. Divisione CC.NN. „3 Gennaio”
    • Początek wojsk spadochronowych – Fanti dell’Aria
    • Koszty wojny w Hiszpanii
  • Leksykon Uzbrojenia
    • Myśliwce Regia Aeronautica i ANR w latach 1923-1945
    • BIBLIOGRAFIA – lotnictwo włoskie
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze i inne
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Samoloty obcej produkcji w Regia Aeronautica
    • Okręty podwodne typu Marcello
    • Pierwszy włoski Blenheim
    • Czołgi średnie
  • Osoby
    • Italo Balbo
    • Bibliografia dla działu Osoby
    • Giovanni Messe
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • Galeazzo Ciano
    • Dino Grandi
    • Gabriele D’Annunzio
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Arconovaldo Bonaccorsi
    • Pietro Maletti
    • Emilio Faldella
    • Mario Roatta
    • Annibale Bergonzoli
    • Emilio De Bono
  • Benito Mussolini
    • Spotkanie z Hitlerem – Rastenburg IX.1943
    • Konferencja z Hitlerem, Feltre 19.VII.1943
    • Duce porwany… Duce wolny!
    • Więzień Gargnano
    • Śmierć dyktatora
    • Ostatnie spotkanie dyktatorów
    • Rodzina Mussolini
    • Benito Mussolini – cytaty
    • Dzieciństwo i młodość
    • Kochanki Mussoliniego
    • Socjalistyczny dziennikarz Benito Mussolini
    • W alpejskich okopach
    • Clara Petacci i klan Petacci
    • Benito Mussolini – osobowość
    • Benito Mussolini i Adolf Hitler – trudna przyjaźń dyktatorów
  • Włochy Mussoliniego
    • Antyfaszyzm
    • Polityka wewnętrzna Repubblica Sociale Italiana
    • Squadristi, manganello i olej rycynowy
    • Polityka wewnętrzna faszystowskich Włoch – lata dwudzieste
    • Sport w faszystowskich Włoszech
    • Doktryna faszyzmu
  • Zdjęcia
    • Afryka Północna
    • Morze Śródziemne
    • Wojna na Bałkanach
    • Italo Balbo
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • 29 Dywizja Grenadierów Waffen-SS
    • Galeazzo Ciano
    • Kampania Włoska
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Spotkania Dyktatorów
    • uwięzienie i uwolnienie Mussoliniego
    • Repubblica Sociale Italiana
    • Rodzina Mussolini
    • Front Wschodni
    • Giovanni Messe
    • Dino Grandi
    • Myśliwce Regia Aeronautica
    • Gabriele D’Annunzio
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze
    • Początki faszyzmu
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Benito Mussolini: dzieciństwo – I Wojna Światowa
    • Kochanki Mussoliniego
    • Włochy Mussoliniego na zdjęciach
    • Włoskie czołgi eksperymentalne
    • Czołgi ciężkie (carri armati pesanti)
    • Czołgi lekkie (carri armati leggeri)
    • Samochody pancerne (Autoblindi)
    • Żołnierze włoscy
    • Inwazja na Etiopię 1935-1936 r.
    • Corpo Aereo Italiano
    • Hiszpania 1936-1939
    • Benito Mussolini
    • Wielka Wojna na morzu
    • Ascari del Cielo
    • Betasom 1940-1945
  • Mapy, Struktury…
    • Afryka Północna
    • Front Wschodni
    • Armia Włoska
      • 28 Dywizja Piechoty „Aosta”
  • Filmy z YouTube
  • KINO
  • Linki
pinflix yespornplease porncuze.com porn800.me porn600.me tube300.me tube100.me watchfreepornsex.com
  • Wojna Mussoliniego
  •   » włoska Regia Marina
  •   » „Unruly” vs. „Acciaio”
Sie
16

„Unruly” vs. „Acciaio”

Okręt podwodny „Acciaio” w stoczni Odero-Terni-Orlando del Muggiano przed swoim wodowaniem, 22 czerwca 1941.

10 lipca 1943 okręt podwodny „Acciaio”, którym dowodził tenente di vascello Vittorio Pescatore, opuścił La Maddalena (Sardynia) i skierował się ku Sycylii. Był to jeden z włoskich okrętów, które wysłano na południe w daremnej próbie przeciwdziałania alianckiemu lądowaniu na wyspie. „Acciaio” miał przekroczyć Cieśninę Messyńską i osiągnąć strefę polowania w rejonie północnych (lub wschodnich) wybrzeży Sycylii. Po opuszczeniu Maddaleny nie było więcej informacji o okręcie.

Dalsze losy okrętu stały się jasne dopiero po wojnie. O 20.22 (lub 20.36) 13 lipca, na wodach Przylądka Capo Vaticano, na północ od Cieśniny Messyńskiej i na południe od zatoki Gioia Tauro, brytyjski okręt podwodny „Unruly”, który został wysłany wraz z innymi okrętami na wody Sycylii z zadaniem przeciwdziałania ewentualnej interwencji włoskiej floty w czasie lądowania desantu na wyspie, będąc w zanurzeniu zauważył płynący w jego rejonie „Acciaio”. Włoski okręt płynął na południe, w stronę Capo Vaticano, komunikujący się ze znajdującą się tam stacją semaforową za pomocą sygnałów optycznych. Włoski okręt po opuszczeniu bazy w La Maddalena prawdopodobnie przekroczył Morze Tyrreńskie, aż osiągnął wybrzeże Włoch kontynentalnych, a następnie skręcił na południe. W nocy najpewniej podróżowano w wynurzeniu, a w dzień, by uniknąć ataków z powietrza, pod wodą.

„Unruly” skrócił dystans celem przeprowadzenia ataku torpedowego. O 20.44 oba okręty zbliżały się, „Acciaio” płynął kursem 140° z prędkością 11 w, brytyjski okręt płynął kursem 08°. Dowódca tego drugiego, kpt. mar. J. P. Fyfe, który uznał, że został dostrzeżony przez jakąś jednostkę nawodną, zmodyfikował swój plan ataku. O 20.49 (czas wg. dziennika pokładowego „Unruly”) wystrzelił pierwszą torpedę z 2700 m, a chwilę później kolejne trzy, mierząc do włoskiego okrętu. O 20.51.08 na „Unruly” dało się odczuć pierwszą eksplozję, pomiędzy 20.52.59 i 20.53.14 kolejne trzy.

Wystrzelenie czterech torped spowodowało czasowo niezamierzoną zmianę głębokości zanurzenia brytyjskiej jednostki, przez co Fyfe nie obserwował skutków ataku przez peryskop. Po kolejnych dwóch dniach patrolu „Unruly” zawinął do Bizerty, gdzie po przeczytaniu zapisków z dziennika pokładowego dowódca 10th Submarine Flotilla uznał, że zaatakowano włoski okręt podwodny, ale nie uzyskano trafienia.

Wydaje się, że ze względu na czas, jaki dzielił pierwszą eksplozję od kolejnych trzech, celna mogła okazać się jedynie pierwsza z wystrzelonych torped, a pozostałe trzy mogły rozerwać się na brzegu. „Acciaio” najpewniej zatonął natychmiast z całą liczącą 46 osób załogą. Włoski okręt zatonął na pozycji 38°35’ N i 15°49’ E, gdzie dno znajduje się na głębokości ponad 300 m (lub ok. 250 m). Na powierzchni pozostało jedynie trochę szczątków i ślady paliwa.

  • Posted on 16 sierpnia, 2016
  • Posted by admin
  • No Comment »
  • Filed under: włoska Regia Marina, włoskie okręty podwodne, wojna na Morzu Śródziemnym 1940-1945
  • Tags: okręt podwodny "Acciaio", okręty podwodne typu Platino, włoska broń podwodna, włoskie okręty podwodne

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

REKLAMA
Wojna Mussoliniego All Rights Reserved.
Kontakt poczta@wojna-mussoliniego.pl
Designed & Developed by Carla Izumi Bamford
Powered by Wordpress
Go back to top