Wojna Mussoliniego

La guerra di Mussolini

RSS Feed
  • Home
  • Od Autora
  • Publikacje
  • FRONTY
    • Afryka Północna – „Heia Safari”
    • Morze Śródziemne – „Mare Nostrum”
    • Wojna na Bałkanach 1939-1945
    • Kampania Włoska – „Guerra E’ Finita?”
    • Front Wschodni – „Contro il Bolscevismo!”
    • Sommergibili na Atlantyku
    • Etiopia 1935-1936 – Brudna wojna Mussoliniego
  • Armia Włoska
    • 26 Dywizja Piechoty „Assietta”
    • 4 Dywizja Alpejska „Monte Rosa”
    • 54 Dywizja Piechoty „Napoli”
    • 4 Dywizja Piechoty „Livorno”
    • Włosi w Waffen-SS
    • Organizacja Obrony Sycylii
    • Esercito Nazionale Repubblicano(ENR):
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Jednostki Włoskiej Kawalerii
    • 132 Dywizja Pancerna „Ariete”
    • 101 Dywizja Zmotoryzowana „Trieste”
    • Armia Pancerna “Afrika” w bitwie pod El-Alamein
    • M.V.A.C. i inne organizacje współpracujące z Włochami na Bałkanach
    • Doktryna
    • 1. Dywizja Piechoty (Górska) „Superga”
    • 6. Dywizja Alpejska „Alpi Graie”
    • 1° Battaglione Paracadutisti Carabinieri Reali
    • 185. Divisione Paracadutisti „Folgore”
    • 1ª Divisione libica „Sibelle”
    • 2ª Divisione libica „Pescatori”:
    • Raggruppamento sahariano „Maletti”
    • 4. Divisione CC.NN. „3 Gennaio”
    • Początek wojsk spadochronowych – Fanti dell’Aria
    • Koszty wojny w Hiszpanii
  • Leksykon Uzbrojenia
    • Myśliwce Regia Aeronautica i ANR w latach 1923-1945
    • BIBLIOGRAFIA – lotnictwo włoskie
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze i inne
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Samoloty obcej produkcji w Regia Aeronautica
    • Okręty podwodne typu Marcello
    • Pierwszy włoski Blenheim
    • Czołgi średnie
  • Osoby
    • Italo Balbo
    • Bibliografia dla działu Osoby
    • Giovanni Messe
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • Galeazzo Ciano
    • Dino Grandi
    • Gabriele D’Annunzio
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Arconovaldo Bonaccorsi
    • Pietro Maletti
    • Emilio Faldella
    • Mario Roatta
    • Annibale Bergonzoli
    • Emilio De Bono
  • Benito Mussolini
    • Spotkanie z Hitlerem – Rastenburg IX.1943
    • Konferencja z Hitlerem, Feltre 19.VII.1943
    • Duce porwany… Duce wolny!
    • Więzień Gargnano
    • Śmierć dyktatora
    • Ostatnie spotkanie dyktatorów
    • Rodzina Mussolini
    • Benito Mussolini – cytaty
    • Dzieciństwo i młodość
    • Kochanki Mussoliniego
    • Socjalistyczny dziennikarz Benito Mussolini
    • W alpejskich okopach
    • Clara Petacci i klan Petacci
    • Benito Mussolini – osobowość
    • Benito Mussolini i Adolf Hitler – trudna przyjaźń dyktatorów
  • Włochy Mussoliniego
    • Antyfaszyzm
    • Polityka wewnętrzna Repubblica Sociale Italiana
    • Squadristi, manganello i olej rycynowy
    • Polityka wewnętrzna faszystowskich Włoch – lata dwudzieste
    • Sport w faszystowskich Włoszech
    • Doktryna faszyzmu
  • Zdjęcia
    • Afryka Północna
    • Morze Śródziemne
    • Wojna na Bałkanach
    • Italo Balbo
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • 29 Dywizja Grenadierów Waffen-SS
    • Galeazzo Ciano
    • Kampania Włoska
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Spotkania Dyktatorów
    • uwięzienie i uwolnienie Mussoliniego
    • Repubblica Sociale Italiana
    • Rodzina Mussolini
    • Front Wschodni
    • Giovanni Messe
    • Dino Grandi
    • Myśliwce Regia Aeronautica
    • Gabriele D’Annunzio
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze
    • Początki faszyzmu
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Benito Mussolini: dzieciństwo – I Wojna Światowa
    • Kochanki Mussoliniego
    • Włochy Mussoliniego na zdjęciach
    • Włoskie czołgi eksperymentalne
    • Czołgi ciężkie (carri armati pesanti)
    • Czołgi lekkie (carri armati leggeri)
    • Samochody pancerne (Autoblindi)
    • Żołnierze włoscy
    • Inwazja na Etiopię 1935-1936 r.
    • Corpo Aereo Italiano
    • Hiszpania 1936-1939
    • Benito Mussolini
    • Wielka Wojna na morzu
    • Ascari del Cielo
    • Betasom 1940-1945
  • Mapy, Struktury…
    • Afryka Północna
    • Front Wschodni
    • Armia Włoska
      • 28 Dywizja Piechoty „Aosta”
  • Filmy z YouTube
  • KINO
  • Linki
pinflix yespornplease porncuze.com porn800.me porn600.me tube300.me tube100.me watchfreepornsex.com
  • Wojna Mussoliniego
  •   » wojna w Afryce Północnej 1940-1943
  •   » Trudny początek 1942 roku w 150. Gruppo C.T.
mar
23

Trudny początek 1942 roku w 150. Gruppo C.T.


Macchi C.200 z 363. Squadriglia, 150. Gruppo, 53. Stormo C.T. Zrobimy małą przerwę od Wielkiej Wojny. Na początek trochę polatamy, bo dawno nie było wątku lotniczego. Fragmenty monografii 53. Stormo z Osprey’a (a raczej ich ciąg dalszy).

Wraz z przesuwaniem się frontu na wschód, gdy w styczniu i lutym 1942 r. wojska Osi przeszły do kontrataku, 150. Gruppo C.T. przebazował się z El Merduma do Agedabii, później na lotnisko K3, aż ostatecznie 12 lutego w Martubie znalazły się jego 23 MC.200 oraz sekcja fotograficzna (podejrzewam, że działająca na rzecz Regia Aeronautica, ale zawsze mogli to być propagandyści pracujący do Instytutu Luce). Przegrupowanie wiązało się z ogromnymi problemami logistycznymi i odbywało się przy niepogodzie. W tym okresie dywizjon nadal tracił część swoich najlepszych pilotów. Na przykład, niebawem po śmierci „Gigi” Caneppele, Ten. Lorenzo Clerici zginął podczas wrogiego bombardowania 4 lutego, a Serg. Teofilo Biolcati, weteran kampanii greckiej, zginął w wypadku lotniczym 11 tm.

Pomiędzy 12 a 28 lutego 1942 r., jednostka, teraz znana powszechnie jako „Gigi Tre Osei”, wykonała 108 samolotolotów podczas 166 godzin spędzonych w powietrzu. 78 to loty eskortowe, a 30 to ofensywne patrole. Podczas tych ostatnich często atakowano bronią pokładową oddziały lądowe przeciwnika, którego wukaemy przyczyniły się do ciężkich strat w formacjach Osi.

Rankiem 14 lutego siedem MC.202 z 6. Gruppo i 15 MC.200 z 150. Gruppo eskortowało 7 myśliwców bombardujących Fiat CR.42 z 3. Gruppo, gdy te zostały zaatakowane w pobliżu Acromy przez 18 Kittyhawków – 10 z No 112 Sqn, prowadzonych przez Plt Off Jacka Bartle, i osiem z No 3 Sqn RAAF. Taki był początek wyjątkowo złego dnia dla Włochów. Według alianckich raportów walka, jaka się wywiązała, przerodziła się w jednostronną masakrę. Nie mniej niż 20 włoskich samolotów zostało zgłoszonych jako zestrzelone, dwa kolejne jako zestrzelone prawdopodobnie i 10 uszkodzonych, wszystko bez strat z rąk Włochów.

Prawda miała się nieco inaczej. 150. Gruppo stracił trzy Macchi, dwa uległy wrogim myśliwcom, a trzeci zestrzelono ogniem z ziemi. Trzech pilotów nie powróciło, Ten. Armando Badessi, Serg. Bruno Dellai i S.Ten. Maurizio di Robilant, przyjaciel „Gigiego” Caneppele. Saetta Serg. Magg. Angeloni lądowała awaryjnie, a pilot zdołał powrócić do jednostki. 6. Gruppo stracił jeden MC.202, a CR.42 i kolejny Folgore lądowały awaryjnie odpowiednio 15 mil na północ od Mechili i w pobliżu Berta, ich piloci byli lekko ranni. Trzy kolejne MC.200 i jeden MC.202 zostały uszkodzone, ale wszystkie powróciły do bazy. Tenente Ugo Drago z 363. Sq. postrzelał Kittyhawka siedzącego na ogonie MC.200 Cap. Mariotti.

Po alianckiej stronie jedne z największych sukcesów zapisano tego dnia Flg Off Neville’owi Duke, który na Kittyhawku I AK578/GA-V zgłosił zestrzelenie MC.200 i brał udział w zestrzeleniu drugiego wraz z Sgt F. B. Reid z No 3 Sqn RAAF. Sgt Henry Burney z 112. Sqn, latający na Tomahawku AK702, także zapisał MC.200, którego opisał jako Bredę Ba.65, Sgt R. M. Leu (na AK781) zgłosił dwa Macchi, a Plt Off Jack Bartle (AK700) przyznano zestrzelony Macchi i uszkodzony Me 109.

23 lutego Macchi z „Gigi Tre Osei” ostrzelały koncentrację wrogich pojazdów w pobliżu Sidi Muftah, ale z powodu silnego ostrzału z ziemi w różnym stopniu uszkodzono siedem włoskich myśliwców, choć wszystkie zdołały osiągnąć bazę. Jeden z pilotów został lekko ranny. Cztery dni później jednostka straciła w ogniu przeciwlotniczym S.Ten. Mario Gambari, gdy 10 MC.200 eskortowało Ju 87 atakujące port w Tobruku. 28 lutego 15 MC.200 prowadzonych przez dowodzącego 150. Gruppo Magg. Antonio Vizzotto ostrzelało lotnisko w El Adem podczas wykonanego wczesnym rankiem rajdu. Przyznano im zniszczenie dwóch maszyn na ziemi i uszkodzenie kilku kolejnych. Podczas powrotu Macchi atakowały wrogie pojazdy, zgłaszając 10 z nich jako zniszczone i ciężkie uszkodzenie kolejnych 40.

W marcu siły lotnicze Osi skupiły się na poszukiwaniu i atakowaniu wrogich pojazdów w rejonie Ain el Gazala. Atakowano także linie zaopatrzenia przeciwnika (autor pisze, że prowadzące do obleganego Tobruku, ale jeśli nie zwariowałem, to był on wówczas odblokowany po „Crusaderze”). W tym okresie dywizjon „Gigi Tre Osei” wykonał 122 samolotoloty podczas 212 godzin. 33 z nich to loty eskortowe, 59 to ofensywne patrole, a 30 to wymiatania na Tobrukiem.

  • Posted on 23 marca, 2019
  • Posted by admin
  • No Comment »
  • Filed under: wojna w Afryce Północnej 1940-1943
  • Tags: 150. Gruppo C.T., 53. Stormo C.T., Macchi C.200 "Saetta", Regia Aeronautica w Afryce Północnej, wojna powietrzna w Afryce Północnej

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

REKLAMA
Wojna Mussoliniego All Rights Reserved.
Kontakt poczta@wojna-mussoliniego.pl
Designed & Developed by Carla Izumi Bamford
Powered by Wordpress
Go back to top