Powstanie pułku czołgów
Fiat 3000 Mod. 21, podstawowy wóz bojowy armii włoskiej w latach dwudziestych minionego stulecia.
1 października 1927 utworzono pięć batalionów (I-V) czołgów przełamania (carri di rottura). Wszystkie były wyposażone w Fiaty 3000, etat przewidywał 20 maszyn w batalionie. W skład batalionu wchodziło dowództwo oraz cztery kompanie czołgów po dwa plutony czołgów i pluton mieszany w każdej z nich. W plutonach znajdowały się po dwa czołgi, zatem w każdej kompanii było ich cztery plus czołg dowódcy, w plutonie mieszanym znajdowało się pięć samochodów pancernych. Bataliony były rozmieszczone w kolejności: w Rzymie, Bolonii, Brescii, Udine i Palmanova. Weszły one w skład pierwszego pułku czołgów – Reggimento carri armati (formalnie powstał w Rzymie właśnie 1 października w miejsce Centro Formazione Carri Armati, w stolicy znajdował się także sztab pułku). Dowódcą pułku został płk Giuseppe Miglio (w 1933 r. zastąpił go płk Edoardo Quarra i pozostał na stanowisku do 1936 r.). Uzbrojenie stanowiło 50 czołgów Fiat 3000. Pułk był jednostką administracyjno-organizacyjną, bataliony natomiast jednostkami liniowymi. Do 1929 r. czołgi pułku były intensywnie eksploatowane w licznych manewrach. W 1929 r. w skład pułku włączono cztery kompanie samochodów pancernych Lancia IZM. Pojazdy stworzyły batalion samochodów pancernych, stacjonował on w Codroipo w okolicy Udine.