Sezon łowny na Blenheimy
Pilot Fiata G.50 przygotowuje się do lotu, wiosna 1941 r. Monografia tego myśliwca nazywa go „latającym żelazkiem”, ale jego pojawienie się w Afryce Północnej dawało lotnikom Regia Aeronautica nadzieję na nawiązanie równej walki z mającym przewagę technologiczną przeciwnikiem.
12 lutego 1941 ostatni sprawny tuzin CR.42 z 151. Gruppo został wycofany z pierwszej linii i przebazowany na zachód, na lotnisko Sorman na libijskim wybrzeżu. Dowodzenie dywizjonem przejął Ten. Col. Raffaele Colacicchi, który już w grudniu zastąpił mającego problemy ze zdrowiem Maggiore Calosso. Dowódcami eskadr byli: Cap. Bernardino Serafini – 366. Sq., Cap. Simeone Marsan – 367. Sq., Ten. Giuseppe Zuffi – 368. Sq.
Pierwszy cykl bojowy 151. Gruppo w Libii skończył się oficjalnie 31 lipca. Jednostka aż od połowy lutego była trzymana z dala od walki z powodu chronicznego braku samolotów. Pomimo to piloci dywizjonu sporadycznie napotykali na przeciwnika. Na przykład 2 maja 1941 para CR.42 pilotowanych przez Serg. Arturo Imberti i Ten. Amedeo Guidi z 366. Sq. zgłosiła zaatakowanie pary „Blenheimów”. Imberti zgłosił zwycięstwo nad jednym z nim, dokumenty No 55. Sqn wskazują, że „Blenheim” I L8398 został tego dnia skreślony ze stanu z nieznanych powodów.
Późnym popołudniem 29 czerwca 1941 pięć „Blenheimów” IV zbombardowało i ostrzelało lotnisko Sorman. Na ziemi zniszczono trzy CR.42 (jeden z 368. Sq. i dwa z 366. Sq.), a także Ca.133 przydzielony do 366. Sq. Siedem Fiatów z 366. Sq. ucierpiało od odłamków. Ranny odnieśli dwaj członkowie personelu naziemnego z 368. i 367. Sq.
Rewanż udało się Włochom wziąć 9 lipca, kiedy siedem „Blenheimów” IV z No 110 Sqn. z maltańskiego lotniska Luqa zaatakowało statki Osi w Trypolisie. Przechwyciły je Fiat G.50 z 155. Gruppo, pilotowany przez Serg. Magg. Aldo Buvoli i dwa CR.42 z 151. Gruppo, pilotowane przez M.llo. Paolo Montanari z 366. Sq. i Serg. Ottorino Ambrosi z 368. Sq. Cztery „Blenheimy” IV zostały strącone, Montanari i Ambrosi zgłosili po jednym. Ambrosi otrzymał później Brązowy Medal Waleczności Wojskowej.
18 lipca dwa CR.42 z 368. Sq., pilotowane przez Serg. Audiberti i Ten. Amadeo Capogrossi, przechwyciły w rejonie Trypolisu dwa „Blenheimy” IV z No 110 Sqn. Capogrossi strącił bombowiec Z9582 (Wg Cdr T. M. Hunt), który płonąc wpadł do morza, cała załoga zginęła. Ten sam pilot zgłosił uszkodzenie także drugiej maszyny.
Cztery dni później Serg. Magg. Vincenzo Graffeo z 367. Sq. gonił samotnego „Blenheima” IV z No 110. Sqn., który wykonywał rozpoznanie nad Trypolisem, brytyjska maszyna została uszkodzona. Pomimo ran pilot Sgt L. Ware zdołał dociągnąć samolot na Maltę. Z ran zmarł później Sgt W. Sargent, a cało z tej przygody wyszedł Sgt R. Lofthouse.