Pociąg pancerny Regia Marina
Regia Marina posiadała 12 pociągów pancernych, we włoskiej nomenklaturze nazywano je treno armato (T.A.).
Na zdjęciu znajduje się pociąg pancerny T.A.120/2/S, od czerwca 1940 r. został wyposażony w baterię czterech dział morskich 120/45. Trwają właśnie ćwiczenia w pobliżu tunelu kolejowego Castello w rejonie Albisola-Savona. Użycie pociągów w Ligurii było o tyle celowe, że tory często biegną tutaj w niewielkiej odległości od morza, tak jak to widać na zdjęciu. Ciemno zielone malowanie z lat trzydziestych zastąpił jaśniejszy odcień zieleni, pokryty kamuflażem inspirowanym roślinnością charakterystyczną dla tego rejonu Włoch.
14 czerwca 1940 francuski zespół morski złożony z czterech krążowników i 11 niszczycieli atakował port w Genui i Vado k. Savony. W rejonie Vado-Savona ogniem odpowiadają bateria nadbrzeżna AT. 171 z Savony i pociąg pancerny T.A. 120/3/S, który stacjonował w Albisola. Pociski wystrzelone z pociągu spowodowały lekkie uszkodzenia krążownika „Algerie”, okrętu flagowego wiceadmirała Duplata.
W dniach 22-23 czerwca 1940 pociągi T.A. 120/1/S, 120/2/S i 152/5/S były intensywnie zaangażowane jako wsparcie własnych wojsk w rejonie francuskiego miasta Menton. Gwałtownym ogniem odpowiedziała francuska artyleria, znacząco ograniczając i czyniąc bardzo ryzykownym to zadanie. Po południu 22 czerwca T.A. 120/2/S został uszkodzony przez wrogi ostrzał, zginęło dziewięciu marynarzy i jego dowódca tenente di vascello Giovanni Ingrao, pośmiertnie otrzymał Medaglia d’Oro al Valor Militare.