Macchi C.205 „Veltro”
Fabrycznie nowy Macchi C.205V o numerze wojskowym M.M.9338. Myśliwiec pierwszych serii produkcyjnych, nie posiada działek Mausera kal. 20 mm.
Macchi MC.205 „Veltro” (Chart):
Jednomiejscowy myśliwiec przechwytujący i bombardujący. Był płatowcem MC.202 z powiększonymi skrzydłami. Najlepszy włoski myśliwiec II Wojny Światowej. Ostatni stosowany bojowo myśliwiec konstrukcji inż. Castoldiego. Bardzo zwrotny o wyśmienitych właściwościach pilotażowych. Godny rywal alianckich maszyn. Prace nad przebudową „Folgore” rozpoczęto pod koniec 1941 r. Pierwszy raz wzbił się w powietrze 19 kwietnia 1942 (12 kwietnia?). Samolot nosił nieoficjalne oznaczenie MC.202bis, był to MC.202 IX serii M.M.9487 z silnikiem DB 605. Za jego sterami zasiadł znany pilot testowy zakładów Macchi Guido Carestiato. Następnie MC.205V poddano testom porównawczym z maszynami tzw. „Serii 5” – Fiatem G.55 i Re.2005, które także wyposażono w ten silnik. Niemal natychmiast podjęto produkcję seryjną. Pierwszą serię zbudowano w oparciu o kadłuby MC.202, oczekujące na silniki RA.1000RC.41-I (ich produkcja była niewystarczająca i nie pokrywała zapotrzebowania). Maszyny przystosowano do przenoszenia małych bomb. Nowy Macchi miał silnik o większej mocy niż używane do tej pory we włoskich samolotach. Samoloty były gotowe wiosną 1943 r. Wraz z serią III, która do produkcji weszła na przełomie wiosny i lata 1943 r. zmieniło się uzbrojenie. Uzbrojony w skrzydłowe działka kal. 20 mm myśliwiec mógł realnie zagrozić amerykańskim czterosilnikowym bombowcom, choć nieco spadły przez to osiągi „Veltro” na dużych wysokościach. Wyprodukowano 262-265 maszyny tego typu. Doliczając do tego maszyny powstałe z przebudowy MC.202 liczba ta sięgnęła 340 egzemplarzy.