Lekskon Uzbrojenia: Caproni Ca.148
Witam w tym szczególnym dla Polaków dniu jakim zawsze jest 17 września. Przedstawiam kolejną maszynę lotnictwa faszystowskich Włoch. Następne już w kolejnych dniach. Najbliższym przerywnikiem od Leksykonu będzie biografia, kogo to na razie tajemnica. Zapraszam do odwiedzin!
Caproni Ca.148:
Dwumiejscowy samolot transportowy. Te ulepszone maszyny Ca.133 zostały wprowadzone w 1938 roku. Przesunięto w nim kabinę pilotów do przodu o ok. 0,91 (0,6?!) m, przemieszczono drzwi wejściowe spod lewego skrzydła na wysokość krawędzi spływu lewego skrzydła, zastosowano też wzmocnione podwozie, by mogło wytrzymać zwiększoną masę startową samolotu. Miał trójpłatowe metalowe śmigło o zmiennym skoku. Mógł zabrać 18 osób. Głównie użyte we wschodniej Afryce. Niemcy i Włosi używali ich jako maszyny transportowe również w Europie. Wyprodukowano ogółem 106 egzemplarzy. Kilka z nich pozostało w służbie do późnych lat czterdziestych.
Napęd: trzy 7-cylindrowe silniki gwiazdowe Piaggio Stella P.VII C.16 o mocy 460 KM
Prędkość maksymalna: 265 km/h
Pułap: 5500 m
Zasięg: 1350 km
Masa: 4190 kg (masa własna), 4970 kg (maksymalna masa startowa)
Wymiary: rozpiętość – 21,24 m, długość – 15,36 m, wysokość – 4,0 m
Leksykon Uzbrojenia: Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze i inne
Zdjęcia: 4 zdjęcia Caproni Ca.148