Kolejne sukcesy 2. Stormo C.T.
Personel naziemny pracuje przy Fiacie CR.32. W dziennikach bojowych 2. Stormo C.T. z wolna żegnamy maszyny tego typu. Oto kolejne zapiski Col. Federici:
28.6/40 Sprawne 32 CR.42. 12 samolotów wroga bombardowało lotnisko T.2. Z powodu spóźnionego alarmu myśliwce nie zdążyły wystartować. W wyniku ataku rany odnieśli: Av. Sc. Mot. Rich. Landolfi Antonio z 92. Sq. i Av. Sc. AMot. La Porta Francesco z 93. Sq. Niezwłocznie udzielono im pomocy i przewieziono do szpitala Regia Marina w Tobruku. Do 50. Stormo Assalto przekazano ostatnie 13 CR.32. Z Trypolisu przybyło 5 CR.42, które przydzielono do 93. Sq.
29.6/40 Sprawne 35 CR.42. O 6.30 około 9 maszyn wroga bombarduje T.2. Alarmowo startują 3 maszyny z 93. Sq., 6 z 94. Sq. oraz 3 z 77. Sq. Wroga formacja została zaatakowana przez nasze myśliwce, na pewno strącono 6 maszyn angielskich, kolejne dwie prawdopodobnie, wszystkie typu Bristol Blenheim. Sottoten. Zuccarini odniósł ranę nogi, jego ciężko uszkodzony myśliwiec lądował na wybrzeżu w pobliżu Tobruku. Samolot uznany za zniszczony. Wielki sukces dnia dzisiejszego mógłby być wyższy, gdyby nie powtarzające się problemy z zacięciem się broni.
30.6/40 Sprawne 30 CR.42. 13. Gruppo z 12 myśliwcami przenosi się na lotnisko T.3, gdzie już znajduje się 78. Sq. z 6 maszynami, która przeleciała z Bengazi.
1.7/40 Sprawne 39 CR.42. 11.05-12.00 6 maszyn z 94. Sq. wykonuje lot nad port Bardia, lądują na lotnisku Sidi Azeis. 12.45-13.15 powrót 5 maszyn z 94. Sq. Jeden myśliwiec pozostał z powodu awarii silnika. Na T.3 przybywa z Trypolisu 6 CR.42 dla 13. Gruppo.
2.7/40 Sprawne 38 CR.42. O 6.00 wylot 6 myśliwców z 93. Sq. do Menastir, dwa powracają z powodu nieprawidłowego działania silników. 9.30-10.00 dwa myśliwce z 93. Sq. startują alarmowo z Menastir, jeden z nich ląduje na T.2 z powodu nieprawidłowego działania silnika.
3.7/40 Sprawne 35 CR.42. Różne loty patrolowe i alarmowe. We współpracy pilota z 94. Sq. i dwóch z 93. Sq. zaatakowano i strącono w rejonie Tobruku czterosilnikowy samolot przeciwnika typu Sunderland. 11.05-12.30 trzy myśliwce z 94. Sq. wykonały lot eskortowy przy Ba.65 w rejon Bir el Gobi. Sześć maszyn z 78. Sq. przeniesiono do Menastir celem operowania z tego lotniska we współpracy z Comando d’Armata (dowództwem armii). Wykonano start alarmowy, kilka maszyn otwierało ogień do brytyjskiego bombowca, ale nie były w stanie go strącić. Sottoten. Magnabosco lądował z powodu awarii silnika na lotnisku Amseat, uszkadzając przy tym maszynę.