Wojna Mussoliniego

La guerra di Mussolini

RSS Feed
  • Home
  • Od Autora
  • Publikacje
  • FRONTY
    • Afryka Północna – „Heia Safari”
    • Morze Śródziemne – „Mare Nostrum”
    • Wojna na Bałkanach 1939-1945
    • Kampania Włoska – „Guerra E’ Finita?”
    • Front Wschodni – „Contro il Bolscevismo!”
    • Sommergibili na Atlantyku
    • Etiopia 1935-1936 – Brudna wojna Mussoliniego
  • Armia Włoska
    • 26 Dywizja Piechoty „Assietta”
    • 4 Dywizja Alpejska „Monte Rosa”
    • 54 Dywizja Piechoty „Napoli”
    • 4 Dywizja Piechoty „Livorno”
    • Włosi w Waffen-SS
    • Organizacja Obrony Sycylii
    • Esercito Nazionale Repubblicano(ENR):
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Jednostki Włoskiej Kawalerii
    • 132 Dywizja Pancerna „Ariete”
    • 101 Dywizja Zmotoryzowana „Trieste”
    • Armia Pancerna “Afrika” w bitwie pod El-Alamein
    • M.V.A.C. i inne organizacje współpracujące z Włochami na Bałkanach
    • Doktryna
    • 1. Dywizja Piechoty (Górska) „Superga”
    • 6. Dywizja Alpejska „Alpi Graie”
    • 1° Battaglione Paracadutisti Carabinieri Reali
    • 185. Divisione Paracadutisti „Folgore”
    • 1ª Divisione libica „Sibelle”
    • 2ª Divisione libica „Pescatori”:
    • Raggruppamento sahariano „Maletti”
    • 4. Divisione CC.NN. „3 Gennaio”
    • Początek wojsk spadochronowych – Fanti dell’Aria
    • Koszty wojny w Hiszpanii
  • Leksykon Uzbrojenia
    • Myśliwce Regia Aeronautica i ANR w latach 1923-1945
    • BIBLIOGRAFIA – lotnictwo włoskie
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze i inne
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Samoloty obcej produkcji w Regia Aeronautica
    • Okręty podwodne typu Marcello
    • Pierwszy włoski Blenheim
    • Czołgi średnie
  • Osoby
    • Italo Balbo
    • Bibliografia dla działu Osoby
    • Giovanni Messe
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • Galeazzo Ciano
    • Dino Grandi
    • Gabriele D’Annunzio
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Arconovaldo Bonaccorsi
    • Pietro Maletti
    • Emilio Faldella
    • Mario Roatta
    • Annibale Bergonzoli
    • Emilio De Bono
  • Benito Mussolini
    • Spotkanie z Hitlerem – Rastenburg IX.1943
    • Konferencja z Hitlerem, Feltre 19.VII.1943
    • Duce porwany… Duce wolny!
    • Więzień Gargnano
    • Śmierć dyktatora
    • Ostatnie spotkanie dyktatorów
    • Rodzina Mussolini
    • Benito Mussolini – cytaty
    • Dzieciństwo i młodość
    • Kochanki Mussoliniego
    • Socjalistyczny dziennikarz Benito Mussolini
    • W alpejskich okopach
    • Clara Petacci i klan Petacci
    • Benito Mussolini – osobowość
    • Benito Mussolini i Adolf Hitler – trudna przyjaźń dyktatorów
  • Włochy Mussoliniego
    • Antyfaszyzm
    • Polityka wewnętrzna Repubblica Sociale Italiana
    • Squadristi, manganello i olej rycynowy
    • Polityka wewnętrzna faszystowskich Włoch – lata dwudzieste
    • Sport w faszystowskich Włoszech
    • Doktryna faszyzmu
  • Zdjęcia
    • Afryka Północna
    • Morze Śródziemne
    • Wojna na Bałkanach
    • Italo Balbo
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • 29 Dywizja Grenadierów Waffen-SS
    • Galeazzo Ciano
    • Kampania Włoska
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Spotkania Dyktatorów
    • uwięzienie i uwolnienie Mussoliniego
    • Repubblica Sociale Italiana
    • Rodzina Mussolini
    • Front Wschodni
    • Giovanni Messe
    • Dino Grandi
    • Myśliwce Regia Aeronautica
    • Gabriele D’Annunzio
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze
    • Początki faszyzmu
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Benito Mussolini: dzieciństwo – I Wojna Światowa
    • Kochanki Mussoliniego
    • Włochy Mussoliniego na zdjęciach
    • Włoskie czołgi eksperymentalne
    • Czołgi ciężkie (carri armati pesanti)
    • Czołgi lekkie (carri armati leggeri)
    • Samochody pancerne (Autoblindi)
    • Żołnierze włoscy
    • Inwazja na Etiopię 1935-1936 r.
    • Corpo Aereo Italiano
    • Hiszpania 1936-1939
    • Benito Mussolini
    • Wielka Wojna na morzu
    • Ascari del Cielo
    • Betasom 1940-1945
  • Mapy, Struktury…
    • Afryka Północna
    • Front Wschodni
    • Armia Włoska
      • 28 Dywizja Piechoty „Aosta”
  • Filmy z YouTube
  • KINO
  • Linki
pinflix yespornplease porncuze.com porn800.me porn600.me tube300.me tube100.me watchfreepornsex.com
  • Wojna Mussoliniego
  •   » news
  •   » Leksykon Uzbrojenia: Breda Ba.65 „Nibbio” (Kania)
sie
09

Leksykon Uzbrojenia: Breda Ba.65 „Nibbio” (Kania)

Breda Ba.65 „Nibbio” (Kania):

Samolot szturmowy. Prototyp tego samolotu został zaprojektowany do pełnienia, w zależności od potrzeb, funkcji myśliwca przechwytującego, lekkiego bombowca lub maszyny rozpoznawczo-szturmowej. Prototyp jak i samoloty produkcyjne były jednomiejscowymi myśliwcami z zamykaną kabiną pilota, osłaniała ją zwężająca się ku tyłowi przeszklona owiewka. Samolot został oblatany we wrześniu 1935. Był to wolnonośny dolnopłat z goleniami podwozia chowanymi do tyłu w owiewki podskrzydłowe. Podstawowa struktura wytrzymałościowa kadłuba i skrzydeł samolotu opierała się na kratownicach z rurek wykonanych ze stali chromowo-molibdenowej. Poszycie wykonano z blach duraluminiowych z wyjątkiem pokrytego płótnem krawędzi spływu skrzydła. Początkowe zamówienie na 81 sztuk Ba 65 zostało złożone w 1936 roku. Pierwsze samoloty wyposażone były w silniki Gnome-Rhone 14K o mocy 710 KM. W lipcu 1939 zakończono produkcję drugiej serii 137 samolotów tego typu, teraz wyposażonych już w silniki Fiat A.80.

Seria 13 samolotów produkcyjnych posłużyła do wyposażenia 65 eskadry w Aviazione Legionaria, Legii Lotniczej wysłanej na pomoc gen. Franco. Wzorem prototypy były to maszyny jednomiejscowe („monoposto”) z całkowicie zakrytą, bogato przeszkloną kabiną pilota. Użyto ich do walki w okolicy Santander w sierpniu 1937, a później jednostka walczyła w rejonie Teruel i nad rzeką Ebro. Wyniesione z Hiszpanii doświadczenia wskazywały, że Ba 65 sprawdza się jedynie w roli samolotu szturmowego. Do Hiszpanii dosłano później jeszcze 10 „Nibbio”, w tym 6 już z silnikami Fiata. W maszyny te wyposażono dwa pułki szturmowe Regia Aeronautica. Po wybuchu II Wojny Światowej Ba 65 zostały skierowane do walki w Afryce Północnej. W warunkach pustynnych samolot okazał się zawodny – cechował go niski wskaźnik gotowości bojowej, wykazał się także niską skutecznością, a jego osiągi w afrykańskich warunkach były słabe. Ostatni sprawny samolot został strącony przez Brytyjczyków podczas ich ofensywy w lutym 1941.

Istniała także wersja dwumiejscowa („biposto”) zwana Breda 65bis. Samolot posiadał miejsce dla obserwatora-strzelca w otwartej kabinie umieszczonej nad linią spływu skrzydeł. Mniejsza ilość samolotów była wyposażona w wieżyczkę strzelecką typu Breda L. W obu przypadkach strzelec/obserwator dysponował tylko km kal. 7,7 mm.

Breda Ba 65 służyły min. w siłach powietrznych Iraku (np. w 5 dywizjonie myśliwskim służyły maszyny z dodatkową wieżyczką strzelecką produkcji Bredy). W 1941 roku samoloty wzięły w ograniczonym stopniu udział w antybrytyjskiej rewolucji. Do tego kraju sprzedano w 1938 roku 25 dwumiejscowych Ba 65 napędzanych silnikami Fiata, dwie maszyny były szkolnymi dwusterami. W tym samym roku 20 Bred, 17 „monoposto” i 3 szkolne dwustery z silnikami Piaggio P.XI C.40, sprzedano do Chile. 10 kolejnych dwumiejscowych maszyn z silnikami Fiata i wieżyczkami wyeksportowano do Portugalii w listopadzie 1939. W czerwcu 1937 testowano też pojedynczy samolot napędzany pierwotnie silnikiem Fiat w locie z silnikiem Pratt & Whitney R-1830. Próby te podjęto z myślą o możliwym zamówienia z Chin, które jednak nigdy nie zostało złożone.

Napęd: 18-cylindrowy silnik gwiazdowy Fiat A.80 RC.41 o mocy 1014,5 KM. W wersji dwuosobowej był to silnik Isotta-Fraschini K.14 (budowany na licencji Gnome-Rhone 14 Kdrs.)
Prędkość maksymalna: 430 km/h, w wersji dwumiejscowej 410 km/h
Czas wznoszenia: na wysokość 6000 m w 11 m i 30 s
Pułap: 6300 m
Zasięg: 550 km
Masa: 2400 kg (masa pustego samolotu), 2950 kg (maksymalna masa startowa)
Wymiary: rozpiętość – 12,1 m, długość 9,3 m, wysokość 3,2 m, powierzchnia skrzydeł – 23,5 m kw.
Uzbrojenie: dwa km kal. 12,7 mm i dwa kal. 7,7 mm Breda-SAFAT nieruchome, zabudowane na stałe w skrzydle, strzelające do przodu.
Udźwig bomb: Teoretycznie uzbrojenie ofensywne mogło ważyć nawet 1000 kg. Praktycznie jednak samolot zabierał w wewnętrznym luku do 300 kg bomb lub zamiennie na podskrzydłowych węzłach bomby o łącznej masie 200 kg.

Leksykon Uzbrojenia: Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
Zdjęcia: 12 zdjęć Bredy Ba.65 i Ba.65bis

  • Posted on 9 sierpnia, 2012
  • Posted by admin
  • No Comment »
  • Filed under: news
  • Tags: lotnictwo włoskie, Regia Aeronautica, samoloty szturmowe Regia Aeronautica

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

REKLAMA
Wojna Mussoliniego All Rights Reserved.
Kontakt poczta@wojna-mussoliniego.pl
Designed & Developed by Carla Izumi Bamford
Powered by Wordpress
Go back to top