Wojna Mussoliniego

La guerra di Mussolini

RSS Feed
  • Home
  • Od Autora
  • Publikacje
  • FRONTY
    • Afryka Północna – „Heia Safari”
    • Morze Śródziemne – „Mare Nostrum”
    • Wojna na Bałkanach 1939-1945
    • Kampania Włoska – „Guerra E’ Finita?”
    • Front Wschodni – „Contro il Bolscevismo!”
    • Sommergibili na Atlantyku
    • Etiopia 1935-1936 – Brudna wojna Mussoliniego
  • Armia Włoska
    • 26 Dywizja Piechoty „Assietta”
    • 4 Dywizja Alpejska „Monte Rosa”
    • 54 Dywizja Piechoty „Napoli”
    • 4 Dywizja Piechoty „Livorno”
    • Włosi w Waffen-SS
    • Organizacja Obrony Sycylii
    • Esercito Nazionale Repubblicano(ENR):
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Jednostki Włoskiej Kawalerii
    • 132 Dywizja Pancerna „Ariete”
    • 101 Dywizja Zmotoryzowana „Trieste”
    • Armia Pancerna “Afrika” w bitwie pod El-Alamein
    • M.V.A.C. i inne organizacje współpracujące z Włochami na Bałkanach
    • Doktryna
    • 1. Dywizja Piechoty (Górska) „Superga”
    • 6. Dywizja Alpejska „Alpi Graie”
    • 1° Battaglione Paracadutisti Carabinieri Reali
    • 185. Divisione Paracadutisti „Folgore”
    • 1ª Divisione libica „Sibelle”
    • 2ª Divisione libica „Pescatori”:
    • Raggruppamento sahariano „Maletti”
    • 4. Divisione CC.NN. „3 Gennaio”
    • Początek wojsk spadochronowych – Fanti dell’Aria
    • Koszty wojny w Hiszpanii
  • Leksykon Uzbrojenia
    • Myśliwce Regia Aeronautica i ANR w latach 1923-1945
    • BIBLIOGRAFIA – lotnictwo włoskie
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze i inne
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Samoloty obcej produkcji w Regia Aeronautica
    • Okręty podwodne typu Marcello
    • Pierwszy włoski Blenheim
    • Czołgi średnie
  • Osoby
    • Italo Balbo
    • Bibliografia dla działu Osoby
    • Giovanni Messe
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • Galeazzo Ciano
    • Dino Grandi
    • Gabriele D’Annunzio
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Arconovaldo Bonaccorsi
    • Pietro Maletti
    • Emilio Faldella
    • Mario Roatta
    • Annibale Bergonzoli
    • Emilio De Bono
  • Benito Mussolini
    • Spotkanie z Hitlerem – Rastenburg IX.1943
    • Konferencja z Hitlerem, Feltre 19.VII.1943
    • Duce porwany… Duce wolny!
    • Więzień Gargnano
    • Śmierć dyktatora
    • Ostatnie spotkanie dyktatorów
    • Rodzina Mussolini
    • Benito Mussolini – cytaty
    • Dzieciństwo i młodość
    • Kochanki Mussoliniego
    • Socjalistyczny dziennikarz Benito Mussolini
    • W alpejskich okopach
    • Clara Petacci i klan Petacci
    • Benito Mussolini – osobowość
    • Benito Mussolini i Adolf Hitler – trudna przyjaźń dyktatorów
  • Włochy Mussoliniego
    • Antyfaszyzm
    • Polityka wewnętrzna Repubblica Sociale Italiana
    • Squadristi, manganello i olej rycynowy
    • Polityka wewnętrzna faszystowskich Włoch – lata dwudzieste
    • Sport w faszystowskich Włoszech
    • Doktryna faszyzmu
  • Zdjęcia
    • Afryka Północna
    • Morze Śródziemne
    • Wojna na Bałkanach
    • Italo Balbo
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • 29 Dywizja Grenadierów Waffen-SS
    • Galeazzo Ciano
    • Kampania Włoska
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Spotkania Dyktatorów
    • uwięzienie i uwolnienie Mussoliniego
    • Repubblica Sociale Italiana
    • Rodzina Mussolini
    • Front Wschodni
    • Giovanni Messe
    • Dino Grandi
    • Myśliwce Regia Aeronautica
    • Gabriele D’Annunzio
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze
    • Początki faszyzmu
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Benito Mussolini: dzieciństwo – I Wojna Światowa
    • Kochanki Mussoliniego
    • Włochy Mussoliniego na zdjęciach
    • Włoskie czołgi eksperymentalne
    • Czołgi ciężkie (carri armati pesanti)
    • Czołgi lekkie (carri armati leggeri)
    • Samochody pancerne (Autoblindi)
    • Żołnierze włoscy
    • Inwazja na Etiopię 1935-1936 r.
    • Corpo Aereo Italiano
    • Hiszpania 1936-1939
    • Benito Mussolini
    • Wielka Wojna na morzu
    • Ascari del Cielo
    • Betasom 1940-1945
  • Mapy, Struktury…
    • Afryka Północna
    • Front Wschodni
    • Armia Włoska
      • 28 Dywizja Piechoty „Aosta”
  • Filmy z YouTube
  • KINO
  • Linki
pinflix yespornplease porncuze.com porn800.me porn600.me tube300.me tube100.me watchfreepornsex.com
  • Wojna Mussoliniego
  •   » news
  •   » Największy nieudacznik II WŚ – Breda Ba.88 „Lince” (Ryś)
sie
14

Największy nieudacznik II WŚ – Breda Ba.88 „Lince” (Ryś)

Breda Ba.88 „Lince” (Ryś):

Samolot myśliwsko-bombowy i rozpoznawczy. Z czasem dwumiejscowy samolot szturmowy. Samolot zaprojektowali Antonio Parano i Giuseppe Panzeri. Gdy samolot pojawił się w 1936 roku był obiektem krzykliwej propagandy faszystów. Opływowy, metalowy średniopłat z wciąganym w locie podwoziem z kółkiem tylnym. Prototyp z pojedynczym statecznikiem pionowym oblatał w październiku 1936 Furio Niclot Doglio, szef pilotów doświadczalnych Bredy. W kwietniu 1937 ten sam pilot ustanowił dwa światowe rekordy prędkości – 517 km/h na trasie 100 km i 475 km/h na obwodzie zamkniętym długości 1000 km. W grudniu tego roku udało się jeszcze wyśrubować te rekordy do odpowiednio – 554 km/h i 524 km/h (już z docelowymi silnikami Piaggio). To spowodowało, że wiele sobie po nim obiecywano. Prototyp był napędzany dwoma silnikami gwiazdowymi Gnome-Rhone K-14 o mocy 912,5 KM każdy. Samolot miał spełniać zadanie bombowe, szturmowe i rozpoznawcze na dużych odległościach. Po zabudowie na nim odpowiedniego wyposażenia bojowego jego właściwości lotne znacznie się pogorszyły, zaś osiągi stały się całkowicie niewystarczające. Wzrosła jego masa i opór aerodynamiczny. Stało się tak pomimo zastosowania zespołu napędowego o lepszych parametrach (silniki Piaggio) oraz podwójnego usterzenia pionowego w miejsce pojedynczego. Produkcja pod złożone zamówienia była już jednak rozpoczęta. Pierwsza seria składała się z 80 maszyn oraz dodatkowo z 8 dwumiejscowych maszyn treningowych (dwustery), trwała ona od maja do października 1939. Problemom próbowano zaradzić zmniejszając masę samolotu.

Pierwsze walki samolot stoczył w kampanii francuskiej w 1940 roku, analiza wykazała słabą skuteczność ich ataków min. na korsykańskie lotniska. Opinie te potwierdziły Ba.88 z 7 niezależnej grupy wydzielone do połączonej akcji przeciwko Brytyjczykom w Libii, wyposażenie w filtry pyłowe powodowało przegrzewanie się silników, samoloty nie uzyskiwały deklarowanej mocy. We wrześniu 1940 przerwano ich ataki na Sidi Barrani, samoloty nie mogły osiągnąć żądanej wysokości lub uformować szyku i utrzymać prędkości w zakresie połowy wielkości deklarowanych przez producenta! Do listopada 1940 większość pozostających w linii Ba 88 pozbawiono całego użytecznego jeszcze wyposażenia i pozostawiono jako fałszywe cele dla zmylenia pilotów RAFu. W tym czasie powstała kolejna partia tych maszyn – 19 w zakładach Breda oraz 48 w IMAM (Meridionali). Większość z nich trafiła prosto na złomowisko. Do tego czasu powstało 155 Ba.88.

Trzy Ba 88 zostały w 1942 roku dostosowane w zakładach Augusta do ataków na cele naziemne (jako bombowce nurkujące). Zwiększono o 2 m rozpiętość skrzydeł, silniki zmieniono na model Fiat A.74. Wzmocnieniu uległo też dziobowe uzbrojenie strzeleckie przez zabudowę 4 km kal. 12,7 mm oraz zabudowano płytowe hamulce aerodynamiczne. Samoloty te oznaczono jako Breda Ba 88M, dostarczono je 7 września 1943 do 103 niezależnej grupy bombowców nurkujących, stacjonującej na lotnisku w Lonate Pozzolo. Przez krótki okres testowali je tam piloci Luftwaffe. Później wszelki ślad po tych samolotach zaginął. Samolot ten bywa określany największym nieudacznikiem II Wojny Światowej…

Napęd: dwa 14-cylindrowe silniki gwiazdowe Piaggio P.XI RC.40 o mocy 1014,5 KM każdy
Prędkość maksymalna: na poziomie 4000 m – 490 km/h
Czas wznoszenia: na wysokość 3000 m w 7 min i 30 s.
Pułap: 8000 m
Zasięg: 1640 km
Masa: 4650 kg (pusty samolot), 6750 kg (masa samolotu do startu)
Wymiary: rozpiętość – 15,6 m, długość – 10,79 m, wysokość – 3,1 m, powierzchnia skrzydeł – 33,34 m kw.
Uzbrojenie: trzy zabudowane w dziobie na stałe strzelające do przodu km Breda-SAFAT kal. 12,7 mm i jeden zabudowany ruchomo w tylnej kabinie km Breda-SAFAT kal. 7,7 mm.
Udźwig: 1000 kg bomb mogło być przenoszone w wewnętrznej komorze bombowej, zamiennie istniała możliwość podwieszenia trzech bomb (200 kg każda), częściowo schowanych w indywidualnych zagłębieniach w dolnej części kadłuba.

Leksykon Uzbrojenia: Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
Zdjęcia: 7 zdjęć samolotu Breda Ba.88

  • Posted on 14 sierpnia, 2012
  • Posted by admin
  • No Comment »
  • Filed under: news
  • Tags: lotnictwo włoskie, Regia Aeronautica, samoloty szturmowe Regia Aeronautica

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

REKLAMA
Wojna Mussoliniego All Rights Reserved.
Kontakt poczta@wojna-mussoliniego.pl
Designed & Developed by Carla Izumi Bamford
Powered by Wordpress
Go back to top