Wojna Mussoliniego

La guerra di Mussolini

RSS Feed
  • Home
  • Od Autora
  • Publikacje
  • FRONTY
    • Afryka Północna – „Heia Safari”
    • Morze Śródziemne – „Mare Nostrum”
    • Wojna na Bałkanach 1939-1945
    • Kampania Włoska – „Guerra E’ Finita?”
    • Front Wschodni – „Contro il Bolscevismo!”
    • Sommergibili na Atlantyku
    • Etiopia 1935-1936 – Brudna wojna Mussoliniego
  • Armia Włoska
    • 26 Dywizja Piechoty „Assietta”
    • 4 Dywizja Alpejska „Monte Rosa”
    • 54 Dywizja Piechoty „Napoli”
    • 4 Dywizja Piechoty „Livorno”
    • Włosi w Waffen-SS
    • Organizacja Obrony Sycylii
    • Esercito Nazionale Repubblicano(ENR):
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Jednostki Włoskiej Kawalerii
    • 132 Dywizja Pancerna „Ariete”
    • 101 Dywizja Zmotoryzowana „Trieste”
    • Armia Pancerna “Afrika” w bitwie pod El-Alamein
    • M.V.A.C. i inne organizacje współpracujące z Włochami na Bałkanach
    • Doktryna
    • 1. Dywizja Piechoty (Górska) „Superga”
    • 6. Dywizja Alpejska „Alpi Graie”
    • 1° Battaglione Paracadutisti Carabinieri Reali
    • 185. Divisione Paracadutisti „Folgore”
    • 1ª Divisione libica „Sibelle”
    • 2ª Divisione libica „Pescatori”:
    • Raggruppamento sahariano „Maletti”
    • 4. Divisione CC.NN. „3 Gennaio”
    • Początek wojsk spadochronowych – Fanti dell’Aria
    • Koszty wojny w Hiszpanii
  • Leksykon Uzbrojenia
    • Myśliwce Regia Aeronautica i ANR w latach 1923-1945
    • BIBLIOGRAFIA – lotnictwo włoskie
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze i inne
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Samoloty obcej produkcji w Regia Aeronautica
    • Okręty podwodne typu Marcello
    • Pierwszy włoski Blenheim
    • Czołgi średnie
  • Osoby
    • Italo Balbo
    • Bibliografia dla działu Osoby
    • Giovanni Messe
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • Galeazzo Ciano
    • Dino Grandi
    • Gabriele D’Annunzio
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Arconovaldo Bonaccorsi
    • Pietro Maletti
    • Emilio Faldella
    • Mario Roatta
    • Annibale Bergonzoli
    • Emilio De Bono
  • Benito Mussolini
    • Spotkanie z Hitlerem – Rastenburg IX.1943
    • Konferencja z Hitlerem, Feltre 19.VII.1943
    • Duce porwany… Duce wolny!
    • Więzień Gargnano
    • Śmierć dyktatora
    • Ostatnie spotkanie dyktatorów
    • Rodzina Mussolini
    • Benito Mussolini – cytaty
    • Dzieciństwo i młodość
    • Kochanki Mussoliniego
    • Socjalistyczny dziennikarz Benito Mussolini
    • W alpejskich okopach
    • Clara Petacci i klan Petacci
    • Benito Mussolini – osobowość
    • Benito Mussolini i Adolf Hitler – trudna przyjaźń dyktatorów
  • Włochy Mussoliniego
    • Antyfaszyzm
    • Polityka wewnętrzna Repubblica Sociale Italiana
    • Squadristi, manganello i olej rycynowy
    • Polityka wewnętrzna faszystowskich Włoch – lata dwudzieste
    • Sport w faszystowskich Włoszech
    • Doktryna faszyzmu
  • Zdjęcia
    • Afryka Północna
    • Morze Śródziemne
    • Wojna na Bałkanach
    • Italo Balbo
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • 29 Dywizja Grenadierów Waffen-SS
    • Galeazzo Ciano
    • Kampania Włoska
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Spotkania Dyktatorów
    • uwięzienie i uwolnienie Mussoliniego
    • Repubblica Sociale Italiana
    • Rodzina Mussolini
    • Front Wschodni
    • Giovanni Messe
    • Dino Grandi
    • Myśliwce Regia Aeronautica
    • Gabriele D’Annunzio
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze
    • Początki faszyzmu
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Benito Mussolini: dzieciństwo – I Wojna Światowa
    • Kochanki Mussoliniego
    • Włochy Mussoliniego na zdjęciach
    • Włoskie czołgi eksperymentalne
    • Czołgi ciężkie (carri armati pesanti)
    • Czołgi lekkie (carri armati leggeri)
    • Samochody pancerne (Autoblindi)
    • Żołnierze włoscy
    • Inwazja na Etiopię 1935-1936 r.
    • Corpo Aereo Italiano
    • Hiszpania 1936-1939
    • Benito Mussolini
    • Wielka Wojna na morzu
    • Ascari del Cielo
    • Betasom 1940-1945
  • Mapy, Struktury…
    • Afryka Północna
    • Front Wschodni
    • Armia Włoska
      • 28 Dywizja Piechoty „Aosta”
  • Filmy z YouTube
  • KINO
  • Linki
pinflix yespornplease porncuze.com porn800.me porn600.me tube300.me tube100.me watchfreepornsex.com
  • Wojna Mussoliniego
  •   » news
  •   » Leksykon Uzbrojenia: CANT Z.1007bis “Alcione” (Zimorodek)
sie
27

Leksykon Uzbrojenia: CANT Z.1007bis “Alcione” (Zimorodek)

CANT Z.1007bis “Alcione” (Zimorodek):

Średni bombowiec. Obok SM.79 najważniejszy w Regia Aeronautica. Studia konstrukcyjne CANTa Z.1007 miały swe początki w 1935 roku, samolot zaprojektował Filippo Zappata. Prototyp z trzema silnikami Isotta-Fraschini Asso XI o mocy 825 KM każdy oblatano 11 marca 1937. Do października 1939 wyprodukowano pierwszą partię 34 samolotów, jednak te same silniki jak te użyte w prototypie okazały się za słabe. Z.1007 otrzymał zatem silniki Piaggio Asso XI o mocy 840 KM, ich uzbrojenie stanowiły 4 km kal. 7,7 mm. Podczas pierwszego etapu prób w locie zmieniono drewniane śmigła dwupłatowe na trójpłatowe metalowe śmigła firmy Piaggio, zmodyfikowano też chłodnice pod silnikami. Pierwsza partia samolotów otrzymała pierścieniowe chłodnice czołowe.

Przekonstruowano samolot do wersji z silnikami Piaggio, silniki znajdowały się w przebudowanych gondolach oraz dokonano istotnych zmian w konstrukcji kadłuba. Tak powstała główna wersja produkcyjna – Z.1007bis, rozmiarami przewyższała wcześniejszą Z.1007. Pierwszy samolot Z.1007bis był 35 płatowcem serii produkcyjnej. Jego oblot nastąpił w 1938 roku. Wraz z siedmioma następnymi maszynami przedseryjnymi przeszedł on cykl prób eksploatacyjnych. Samolot wszedł do seryjnej produkcji w zakładach CANT w Monfalcone. Produkcję prowadzono równocześnie na podstawie licencji przez IMAM w Capodichino. Konstrukcja płatowca była drewniana. Samolot mógł posiadać pojedyncze (trzy lub dwie pierwsze serie, chociaż w porównaniu z prototypem usterzenie poziome umieszczono w nich nieco niżej) bądź podwójne usterzenie pionowe o obrysie eliptycznym, zamontowane na końcach zupełnie nowego usterzenia poziomego o wyraźnym wzniosie (IV-IX seria, razem 440 samolotów). Samolot posiadał jedną górną wieżyczkę strzelecką Breda M lub Caproni-Lanciani Delta E, mieszczącą km kal. 12,7 mm.

Eksploatowany przez całą wojnę, także w ANR. Pierwsze samoloty dostarczono do 106 i 107 Gruppi z 47 Stormo na wiosnę 1940 roku. W momencie przystąpienia Włoch do wojny nie osiągnęły one pełnej sprawności bojowej. Maszyny tego typu biorą udział w nalotach na Anglię, jednak bez większych sukcesów. Na szerszą skalę użyto ich w Grecji w październiku 1940. Powszechnie używane były w Afryce, ZSRR i w basenie Morza Śródziemnego. 172 Dywizjon Rozpoznania Strategicznego, operujący w basenie Morza Śródziemnego, wykorzystywał samoloty tego typu do zadań bombowych i torpedowych. W późniejszym czasie jednostka dysponowała maszynami tego typu przystosowanymi do przenoszenia dwóch torped. Do 1942 roku wyprodukowano 464 samoloty typu Z.1007bis. Zbudowano 561 (526 ter i bis) samolotów wszystkich wariantów Z.1007.

CANT Z.1007 ter – wersja opracowana na początku 1943 roku. Zastosowano w nich silnik gwiazdowy Piaggio P.XIX o mocy 1150 (1175?) KM umożliwiający rozwinięcie prędkości 490 (500?) km/h. Zasięg samolotu wzrósł do 2250 km. Udźwig bomb zmniejszono do 1000 kg. Maksymalna masa startowa wynosiła 10 465 kg. Do końca wojny powstało 50 egzemplarzy tej wersji.

Cant Z.1007bis:
Załoga: 5 osób
Napęd: trzy 14-cylindrowe silniki dwugwiazdowe Piaggio P.XI R2C.40 o mocy 1000 KM każdy.
Prędkość maksymalna: na wysokości 4000 m 466 km/h (455 km/h na 4600 m)
Czas wznoszenia: na 6000 m w 16 min i 8 s; na 4000 m w 10 min i 30 s
Pułap: 8200 m
Zasięg: w locie z prędkością 380 km/h i maksymalnym wewnętrznym ładunkiem bomb – 1750 km, w normalnych warunkach 1795 km
Masa: 9396 kg (pusty samolot), 13 621 kg (maksymalna masa samolotu do startu)
Wymiary: rozpiętość – 24,8 m, długość – 18,35 m, wysokość – 5,22 m, powierzchnia skrzydeł – 75,0 m kw.
Uzbrojenie: 2 ruchome km kal. 12,7 mm Scotti lub Breda-SAFAT (umieszczone pojedynczo w górnej wieżyczce i dolnym stanowisku strzeleckim) i 2 ruchome km Breda-SAFAT kal. 7,7 mm umieszczone na burtach
Maksymalny udźwig bomb: 1200 kg w komorze bombowej lub 1000 kg w węzłach zewnętrznych

Leksykon Uzbrojenia: Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
Zdjęcia: 13 zdjęć CANTa Z.1007bis „Alcione”

  • Posted on 27 sierpnia, 2012
  • Posted by admin
  • No Comment »
  • Filed under: news
  • Tags: bombowce Regia Aeronautica, lotnictwo włoskie, Regia Aeronautica

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

REKLAMA
Wojna Mussoliniego All Rights Reserved.
Kontakt poczta@wojna-mussoliniego.pl
Designed & Developed by Carla Izumi Bamford
Powered by Wordpress
Go back to top