Wojna Mussoliniego

La guerra di Mussolini

RSS Feed
  • Home
  • Od Autora
  • Publikacje
  • FRONTY
    • Afryka Północna – „Heia Safari”
    • Morze Śródziemne – „Mare Nostrum”
    • Wojna na Bałkanach 1939-1945
    • Kampania Włoska – „Guerra E’ Finita?”
    • Front Wschodni – „Contro il Bolscevismo!”
    • Sommergibili na Atlantyku
    • Etiopia 1935-1936 – Brudna wojna Mussoliniego
  • Armia Włoska
    • 26 Dywizja Piechoty „Assietta”
    • 4 Dywizja Alpejska „Monte Rosa”
    • 54 Dywizja Piechoty „Napoli”
    • 4 Dywizja Piechoty „Livorno”
    • Włosi w Waffen-SS
    • Organizacja Obrony Sycylii
    • Esercito Nazionale Repubblicano(ENR):
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Jednostki Włoskiej Kawalerii
    • 132 Dywizja Pancerna „Ariete”
    • 101 Dywizja Zmotoryzowana „Trieste”
    • Armia Pancerna “Afrika” w bitwie pod El-Alamein
    • M.V.A.C. i inne organizacje współpracujące z Włochami na Bałkanach
    • Doktryna
    • 1. Dywizja Piechoty (Górska) „Superga”
    • 6. Dywizja Alpejska „Alpi Graie”
    • 1° Battaglione Paracadutisti Carabinieri Reali
    • 185. Divisione Paracadutisti „Folgore”
    • 1ª Divisione libica „Sibelle”
    • 2ª Divisione libica „Pescatori”:
    • Raggruppamento sahariano „Maletti”
    • 4. Divisione CC.NN. „3 Gennaio”
    • Początek wojsk spadochronowych – Fanti dell’Aria
    • Koszty wojny w Hiszpanii
  • Leksykon Uzbrojenia
    • Myśliwce Regia Aeronautica i ANR w latach 1923-1945
    • BIBLIOGRAFIA – lotnictwo włoskie
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze i inne
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Samoloty obcej produkcji w Regia Aeronautica
    • Okręty podwodne typu Marcello
    • Pierwszy włoski Blenheim
    • Czołgi średnie
  • Osoby
    • Italo Balbo
    • Bibliografia dla działu Osoby
    • Giovanni Messe
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • Galeazzo Ciano
    • Dino Grandi
    • Gabriele D’Annunzio
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Arconovaldo Bonaccorsi
    • Pietro Maletti
    • Emilio Faldella
    • Mario Roatta
    • Annibale Bergonzoli
    • Emilio De Bono
  • Benito Mussolini
    • Spotkanie z Hitlerem – Rastenburg IX.1943
    • Konferencja z Hitlerem, Feltre 19.VII.1943
    • Duce porwany… Duce wolny!
    • Więzień Gargnano
    • Śmierć dyktatora
    • Ostatnie spotkanie dyktatorów
    • Rodzina Mussolini
    • Benito Mussolini – cytaty
    • Dzieciństwo i młodość
    • Kochanki Mussoliniego
    • Socjalistyczny dziennikarz Benito Mussolini
    • W alpejskich okopach
    • Clara Petacci i klan Petacci
    • Benito Mussolini – osobowość
    • Benito Mussolini i Adolf Hitler – trudna przyjaźń dyktatorów
  • Włochy Mussoliniego
    • Antyfaszyzm
    • Polityka wewnętrzna Repubblica Sociale Italiana
    • Squadristi, manganello i olej rycynowy
    • Polityka wewnętrzna faszystowskich Włoch – lata dwudzieste
    • Sport w faszystowskich Włoszech
    • Doktryna faszyzmu
  • Zdjęcia
    • Afryka Północna
    • Morze Śródziemne
    • Wojna na Bałkanach
    • Italo Balbo
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • 29 Dywizja Grenadierów Waffen-SS
    • Galeazzo Ciano
    • Kampania Włoska
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Spotkania Dyktatorów
    • uwięzienie i uwolnienie Mussoliniego
    • Repubblica Sociale Italiana
    • Rodzina Mussolini
    • Front Wschodni
    • Giovanni Messe
    • Dino Grandi
    • Myśliwce Regia Aeronautica
    • Gabriele D’Annunzio
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze
    • Początki faszyzmu
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Benito Mussolini: dzieciństwo – I Wojna Światowa
    • Kochanki Mussoliniego
    • Włochy Mussoliniego na zdjęciach
    • Włoskie czołgi eksperymentalne
    • Czołgi ciężkie (carri armati pesanti)
    • Czołgi lekkie (carri armati leggeri)
    • Samochody pancerne (Autoblindi)
    • Żołnierze włoscy
    • Inwazja na Etiopię 1935-1936 r.
    • Corpo Aereo Italiano
    • Hiszpania 1936-1939
    • Benito Mussolini
    • Wielka Wojna na morzu
    • Ascari del Cielo
    • Betasom 1940-1945
  • Mapy, Struktury…
    • Afryka Północna
    • Front Wschodni
    • Armia Włoska
      • 28 Dywizja Piechoty „Aosta”
  • Filmy z YouTube
  • KINO
  • Linki
pinflix yespornplease porncuze.com porn800.me porn600.me tube300.me tube100.me watchfreepornsex.com
  • Wojna Mussoliniego
  •   » news
  •   » Leksykon Uzbrojenia: Caproni Bergamschi Ca.310 „Libeccio”
wrz
19

Leksykon Uzbrojenia: Caproni Bergamschi Ca.310 „Libeccio”

Caproni Ca 310 do Ca 314:

Rodzina lekkich dwusilnikowych samolotów. Spełniały zadania rozpoznawcze, transportowe, bombowe, szkolne oraz bliskiego wsparcia. W następnych latach powstało wiele wersji produkowanych w dość krótkich seriach.

Caproni Bergamschi Ca.310 „Libeccio” (wiatr południowo-zachodni):

Prototyp został oblatany w kwietniu 1937. W porównaniu do Ca.309 miał zmienioną przednią część kadłuba i chowane w locie podwozie. Miał to być wersja eksportowa, włoskie lotnictwo zamówiło jednak krótką serię w celu przeprowadzenia testów. W latach 1937-39 dostarczono ogółem 161 maszyn.

16 Ca.310 wysłano w lipcu 1938 do Hiszpanii, gdzie przeszły próby eksploatacyjne w składzie eskadry rozpoznawczo-bombowej włoskich sił ekspedycyjnych. Samolot miał spełniać zadania rozpoznawcze, aczkolwiek w Afryce Północnej używano go jako samolotu szturmowego, bez większego powodzenia.

Zamówienia na samolot złożyły Jugosławia, Norwegia, Peru i Węgry. Większość odbiorców wkrótce odkryła, że realne osiągi samolotu są dalekie od oferowanych. Norwegia zrezygnowała po odebrani 4 egzemplarzy na rzecz Ca.313 (nie dotarły przed niemiecką inwazją i trafiły do Regia Aeronautica). Węgrzy byli równie niezadowoleni, w 1940 roku zwrócili producentowi 33 egzemplarze. Po remoncie samoloty te trafiły do 50 Stormo d’Assalto (pułku szturmowego), gdzie zastąpiły samoloty Breda Ba.65. Najpoważniejszym potencjalnym kontrahentem była jednak… Wielka Brytania, intensywnie rozbudowująca RAF. Poszukując maszyny do efektywnego szkolenia załóg Brytyjczycy wybrali Ca.310. Po wybuchu II Wojny Światowej negocjacje zakończyły się fiaskiem.

Caproni Bergamschi Ca.310 „Libeccio” – cywilny samolot morski z dwoma pływakami. Zbudowano jedynie prototyp.

Ca.310bis – płatowiec Ca.310 wyposażony w bezstopniową silnie przeszkloną część dziobową. Oblatany w 1938 roku. Samolot posiadał silniki Piaggio dwa silniki Piaggio P.VII C.35 o mocy 476 KM.

Napęd: dwa 17-cylindrowe silniki gwiazdowe Piaggio P.VII C.35 o mocy 470 KM
Prędkość maksymalna 365 km/h
Czas wznoszenia: na 4000 m w 12 min i 23 s
Pułap: 7000 m
Zasięg: 1200 km
Masa: 3040 kg (masa własna), 4650 kg (maksymalna masa startowa)
Wymiary: rozpiętość – 16,20 m, długość – 12,20 m, wysokość – 3,52 m
Uzbrojenie: 2 km kal. 7,7 mm w krawędziach natarcia skrzydeł i ruchomy km kal. 7,7 mm w wieżyczce grzbietowej
Udźwig bomb: do 400 kg w komorze bombowej

Leksykon Uzbrojenia: Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
Zdjęcia: 10 zdjęć Caproni Bergamschi Ca.310 „Libeccio”

  • Posted on 19 września, 2012
  • Posted by admin
  • No Comment »
  • Filed under: news
  • Tags: bombowce Regia Aeronautica, lotnictwo włoskie, Regia Aeronautica

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

REKLAMA
Wojna Mussoliniego All Rights Reserved.
Kontakt poczta@wojna-mussoliniego.pl
Designed & Developed by Carla Izumi Bamford
Powered by Wordpress
Go back to top