Wojna Mussoliniego

La guerra di Mussolini

RSS Feed
  • Home
  • Od Autora
  • Publikacje
  • FRONTY
    • Afryka Północna – „Heia Safari”
    • Morze Śródziemne – „Mare Nostrum”
    • Wojna na Bałkanach 1939-1945
    • Kampania Włoska – „Guerra E’ Finita?”
    • Front Wschodni – „Contro il Bolscevismo!”
    • Sommergibili na Atlantyku
    • Etiopia 1935-1936 – Brudna wojna Mussoliniego
  • Armia Włoska
    • 26 Dywizja Piechoty „Assietta”
    • 4 Dywizja Alpejska „Monte Rosa”
    • 54 Dywizja Piechoty „Napoli”
    • 4 Dywizja Piechoty „Livorno”
    • Włosi w Waffen-SS
    • Organizacja Obrony Sycylii
    • Esercito Nazionale Repubblicano(ENR):
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Jednostki Włoskiej Kawalerii
    • 132 Dywizja Pancerna „Ariete”
    • 101 Dywizja Zmotoryzowana „Trieste”
    • Armia Pancerna “Afrika” w bitwie pod El-Alamein
    • M.V.A.C. i inne organizacje współpracujące z Włochami na Bałkanach
    • Doktryna
    • 1. Dywizja Piechoty (Górska) „Superga”
    • 6. Dywizja Alpejska „Alpi Graie”
    • 1° Battaglione Paracadutisti Carabinieri Reali
    • 185. Divisione Paracadutisti „Folgore”
    • 1ª Divisione libica „Sibelle”
    • 2ª Divisione libica „Pescatori”:
    • Raggruppamento sahariano „Maletti”
    • 4. Divisione CC.NN. „3 Gennaio”
    • Początek wojsk spadochronowych – Fanti dell’Aria
    • Koszty wojny w Hiszpanii
  • Leksykon Uzbrojenia
    • Myśliwce Regia Aeronautica i ANR w latach 1923-1945
    • BIBLIOGRAFIA – lotnictwo włoskie
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze i inne
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Samoloty obcej produkcji w Regia Aeronautica
    • Okręty podwodne typu Marcello
    • Pierwszy włoski Blenheim
    • Czołgi średnie
  • Osoby
    • Italo Balbo
    • Bibliografia dla działu Osoby
    • Giovanni Messe
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • Galeazzo Ciano
    • Dino Grandi
    • Gabriele D’Annunzio
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Arconovaldo Bonaccorsi
    • Pietro Maletti
    • Emilio Faldella
    • Mario Roatta
    • Annibale Bergonzoli
    • Emilio De Bono
  • Benito Mussolini
    • Spotkanie z Hitlerem – Rastenburg IX.1943
    • Konferencja z Hitlerem, Feltre 19.VII.1943
    • Duce porwany… Duce wolny!
    • Więzień Gargnano
    • Śmierć dyktatora
    • Ostatnie spotkanie dyktatorów
    • Rodzina Mussolini
    • Benito Mussolini – cytaty
    • Dzieciństwo i młodość
    • Kochanki Mussoliniego
    • Socjalistyczny dziennikarz Benito Mussolini
    • W alpejskich okopach
    • Clara Petacci i klan Petacci
    • Benito Mussolini – osobowość
    • Benito Mussolini i Adolf Hitler – trudna przyjaźń dyktatorów
  • Włochy Mussoliniego
    • Antyfaszyzm
    • Polityka wewnętrzna Repubblica Sociale Italiana
    • Squadristi, manganello i olej rycynowy
    • Polityka wewnętrzna faszystowskich Włoch – lata dwudzieste
    • Sport w faszystowskich Włoszech
    • Doktryna faszyzmu
  • Zdjęcia
    • Afryka Północna
    • Morze Śródziemne
    • Wojna na Bałkanach
    • Italo Balbo
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • 29 Dywizja Grenadierów Waffen-SS
    • Galeazzo Ciano
    • Kampania Włoska
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Spotkania Dyktatorów
    • uwięzienie i uwolnienie Mussoliniego
    • Repubblica Sociale Italiana
    • Rodzina Mussolini
    • Front Wschodni
    • Giovanni Messe
    • Dino Grandi
    • Myśliwce Regia Aeronautica
    • Gabriele D’Annunzio
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze
    • Początki faszyzmu
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Benito Mussolini: dzieciństwo – I Wojna Światowa
    • Kochanki Mussoliniego
    • Włochy Mussoliniego na zdjęciach
    • Włoskie czołgi eksperymentalne
    • Czołgi ciężkie (carri armati pesanti)
    • Czołgi lekkie (carri armati leggeri)
    • Samochody pancerne (Autoblindi)
    • Żołnierze włoscy
    • Inwazja na Etiopię 1935-1936 r.
    • Corpo Aereo Italiano
    • Hiszpania 1936-1939
    • Benito Mussolini
    • Wielka Wojna na morzu
    • Ascari del Cielo
    • Betasom 1940-1945
  • Mapy, Struktury…
    • Afryka Północna
    • Front Wschodni
    • Armia Włoska
      • 28 Dywizja Piechoty „Aosta”
  • Filmy z YouTube
  • KINO
  • Linki
pinflix yespornplease porncuze.com porn800.me porn600.me tube300.me tube100.me watchfreepornsex.com
  • Wojna Mussoliniego
  •   » news
  •   » Leksykon Uzbrojenia: Caproni Ca.313
wrz
26

Leksykon Uzbrojenia: Caproni Ca.313

Caproni Ca.313:

Najważniejsza dla Włochów wersja, oblatywana 22 grudnia 1939. Prototyp był zmodyfikowanym Ca.310 z zabudowanym silnikiem Isotta-Fraschini Asso 120 IRCC40, dodano też mocniejsze uzbrojenie. Pierwszą odmianą seryjną był Ca.313RPB.1 od „Ricognizione, Pattugliamento, Bombardamento” (rozpoznanie, patrolowanie, bombardowanie). Wszystkich wersji Ca.313 wyprodukowano w sumie 271 sztuk.

Wejście Włoch do wojny przeszkodziło dostawie maszyn do Wielkiej Brytanii (mimo iż jeszcze w marcu 1940 zyskało niemiecką aprobatę!) (oznaczenie – Ca.313B), Francja (Ca.313F) otrzymała zaś ledwie 5 egzemplarzy. Pozostałe zaś trafiły do Regia Aeronautica. Ca.313S trafiły do Szwecji, pierwszy z nich w listopadzie 1940. Do początku 1941 roku Szwedzi otrzymali 84 maszyny tego typu. Przy okazji lotu z Włoch do Szwecji wyszły na jaw mankamenty nękające wszystkie Ca.313 i Ca.314 – awarie silników i instalacji, dwie maszyny uległy katastrofie, kilka innych lądowało przymusowo. Wadą Ca.311 był błąd konstrukcyjny, wskutek którego przewody paliwowe umieszczono tuż przy rurach wydechowych silników, toteż najmniejszy wyciek paliwa powodował pożar w powietrzu.

Po zrealizowaniu szwedzkiego zamówienia Caproni rozpoczął dostawy wariantu Ca.313RPB.2 dla rodzimego lotnictwa. Dostawy wstrzymano po dostarczeniu 60 maszyn. W Regia Aeronautica Ca.313 służyły do osłony konwojów, jako samoloty torpedowe i lekkie bombowce. Samolot dobrze sprawdził się w Rosji.

Ca. 313G: W 1940 roku zainteresowanie samolotem wyraziła Luftwaffe, gdzie miał służyć do szkolenia. W 1941 roku dostarczono Niemcom trzy prototypy, w zasadzie identyczne z Ca.131RPB.2 z wyjątkiem wyposażenia i obrysu dzioba kadłuba. W 1943 roku Niemcy zamówili 905 tych maszyn. Do wstrzymania produkcji w 1944 roku Luftwaffe otrzymała tylko 16 egzemplarzy. Rozważano nawet uruchomienie licencyjnej produkcji w Rzeszy z oznaczeniem Ca.315.

Ca.313RA – („Ricognizione Aerosilurante” – rozpoznawczo-torpedowy). Drugą partię 60 samolotów zamówionych jako Ca.131RPB.2 wykonano w nowym standardzie, wkrótce przemianowanym na Ca.314. Do prób nowej konstrukcji wykorzystano 7 samolotów przebudowanych na Ca.313RPB/S, instalując im pod kadłubem zaczepy dla torpedy kal. 450 mm.

Napęd: dwa silniki Isotta-Fraschini Delta RC 35 o mocy 650 KM każdy
Prędkość maksymalna: 435 km/h
Uzbrojenie: karabiny maszynowe 12,7 mm i 7,7 mm
Udźwig bomb: 500 kg

Leksykon Uzbrojenia: Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
Zdjęcia: 11 zdjęć Caproni Ca.313

  • Posted on 26 września, 2012
  • Posted by admin
  • No Comment »
  • Filed under: news
  • Tags: bombowce Regia Aeronautica, lotnictwo włoskie, Regia Aeronautica

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

REKLAMA
Wojna Mussoliniego All Rights Reserved.
Kontakt poczta@wojna-mussoliniego.pl
Designed & Developed by Carla Izumi Bamford
Powered by Wordpress
Go back to top