Leksykon Uzbrojenia: Fiaty BR.1, BR.2, BR.3 i BR.4
Fiat BR.1:
Wariant Fiata BR (powstałego kilka lat przed powstaniem Regia Aeronautica). Konstrukcja pochodziła z 1923 roku. Zastosowano w nim po raz pierwszy stójki między skrzydłami w kształcie W, podwozie o większym rozstawie kół i niezależnie zawieszonych kołach. Wymieniono także czołową chłodnicę silnika A.14. Samolot charakteryzował się lepszymi osiągami i większym udźwigiem bomb – wyniósł ładunek o masie 1500 kg na wysokość 5516 m.
Fiat BR.2:
Dwumiejscowy bombowiec dwupłatowy. Samolot oblatano w 1925 roku. Miał wzmocnioną strukturę, nowe i udoskonalone podwozie, bogatsze oprzyrządowanie i zwiększoną pojemność instalacji paliwowej.
Napęd: 12-cylindrowy silnik widlasty Fiat A.25 o mocy 1090 KM
Prędkość maksymalna: 240 km/h
Pułap: 6520 m
Zasięg: 1000 km
Masa: 2646 kg (pusty samolot), 4195 kg (maksymalna masa do startu)
Wymiary: rozpiętość – 17,3 m, długość – 10,66 m, wysokość – 3,91 m, powierzchnia skrzydeł – 70,22 m kw.
Uzbrojenie: dwa km kal. 7,7 mm – jeden zabudowany na stałe strzelający do przodu i jeden zabudowany obrotowo w tylnej kabinie
Udźwig bomb: do 720 kg
Fiat BR.3:
Pochodził z 1930 roku. Zmodernizowano silnik A.25, udoskonalono i wzmocniono podwozie, dodano radiostację pokładową i kamerę panoramiczną.
Fiat BR.4:
Samolot oblatano w 1934 roku. Został całkowicie przekonstruowany, miał tunelową chłodnicę, zachowano silnik A.25 i niezależne zawieszenie kół, które osłonięto dużymi owiewkami.
Leksykon Uzbrojenia: Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
Zdjęcia: 5 zdjęć Fiatów BR.1, BR.2 i BR.3