Wojna Mussoliniego

La guerra di Mussolini

RSS Feed
  • Home
  • Od Autora
  • Publikacje
  • FRONTY
    • Afryka Północna – „Heia Safari”
    • Morze Śródziemne – „Mare Nostrum”
    • Wojna na Bałkanach 1939-1945
    • Kampania Włoska – „Guerra E’ Finita?”
    • Front Wschodni – „Contro il Bolscevismo!”
    • Sommergibili na Atlantyku
    • Etiopia 1935-1936 – Brudna wojna Mussoliniego
  • Armia Włoska
    • 26 Dywizja Piechoty „Assietta”
    • 4 Dywizja Alpejska „Monte Rosa”
    • 54 Dywizja Piechoty „Napoli”
    • 4 Dywizja Piechoty „Livorno”
    • Włosi w Waffen-SS
    • Organizacja Obrony Sycylii
    • Esercito Nazionale Repubblicano(ENR):
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Jednostki Włoskiej Kawalerii
    • 132 Dywizja Pancerna „Ariete”
    • 101 Dywizja Zmotoryzowana „Trieste”
    • Armia Pancerna “Afrika” w bitwie pod El-Alamein
    • M.V.A.C. i inne organizacje współpracujące z Włochami na Bałkanach
    • Doktryna
    • 1. Dywizja Piechoty (Górska) „Superga”
    • 6. Dywizja Alpejska „Alpi Graie”
    • 1° Battaglione Paracadutisti Carabinieri Reali
    • 185. Divisione Paracadutisti „Folgore”
    • 1ª Divisione libica „Sibelle”
    • 2ª Divisione libica „Pescatori”:
    • Raggruppamento sahariano „Maletti”
    • 4. Divisione CC.NN. „3 Gennaio”
    • Początek wojsk spadochronowych – Fanti dell’Aria
    • Koszty wojny w Hiszpanii
  • Leksykon Uzbrojenia
    • Myśliwce Regia Aeronautica i ANR w latach 1923-1945
    • BIBLIOGRAFIA – lotnictwo włoskie
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze i inne
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Samoloty obcej produkcji w Regia Aeronautica
    • Okręty podwodne typu Marcello
    • Pierwszy włoski Blenheim
    • Czołgi średnie
  • Osoby
    • Italo Balbo
    • Bibliografia dla działu Osoby
    • Giovanni Messe
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • Galeazzo Ciano
    • Dino Grandi
    • Gabriele D’Annunzio
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Arconovaldo Bonaccorsi
    • Pietro Maletti
    • Emilio Faldella
    • Mario Roatta
    • Annibale Bergonzoli
    • Emilio De Bono
  • Benito Mussolini
    • Spotkanie z Hitlerem – Rastenburg IX.1943
    • Konferencja z Hitlerem, Feltre 19.VII.1943
    • Duce porwany… Duce wolny!
    • Więzień Gargnano
    • Śmierć dyktatora
    • Ostatnie spotkanie dyktatorów
    • Rodzina Mussolini
    • Benito Mussolini – cytaty
    • Dzieciństwo i młodość
    • Kochanki Mussoliniego
    • Socjalistyczny dziennikarz Benito Mussolini
    • W alpejskich okopach
    • Clara Petacci i klan Petacci
    • Benito Mussolini – osobowość
    • Benito Mussolini i Adolf Hitler – trudna przyjaźń dyktatorów
  • Włochy Mussoliniego
    • Antyfaszyzm
    • Polityka wewnętrzna Repubblica Sociale Italiana
    • Squadristi, manganello i olej rycynowy
    • Polityka wewnętrzna faszystowskich Włoch – lata dwudzieste
    • Sport w faszystowskich Włoszech
    • Doktryna faszyzmu
  • Zdjęcia
    • Afryka Północna
    • Morze Śródziemne
    • Wojna na Bałkanach
    • Italo Balbo
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • 29 Dywizja Grenadierów Waffen-SS
    • Galeazzo Ciano
    • Kampania Włoska
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Spotkania Dyktatorów
    • uwięzienie i uwolnienie Mussoliniego
    • Repubblica Sociale Italiana
    • Rodzina Mussolini
    • Front Wschodni
    • Giovanni Messe
    • Dino Grandi
    • Myśliwce Regia Aeronautica
    • Gabriele D’Annunzio
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze
    • Początki faszyzmu
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Benito Mussolini: dzieciństwo – I Wojna Światowa
    • Kochanki Mussoliniego
    • Włochy Mussoliniego na zdjęciach
    • Włoskie czołgi eksperymentalne
    • Czołgi ciężkie (carri armati pesanti)
    • Czołgi lekkie (carri armati leggeri)
    • Samochody pancerne (Autoblindi)
    • Żołnierze włoscy
    • Inwazja na Etiopię 1935-1936 r.
    • Corpo Aereo Italiano
    • Hiszpania 1936-1939
    • Benito Mussolini
    • Wielka Wojna na morzu
    • Ascari del Cielo
    • Betasom 1940-1945
  • Mapy, Struktury…
    • Afryka Północna
    • Front Wschodni
    • Armia Włoska
      • 28 Dywizja Piechoty „Aosta”
  • Filmy z YouTube
  • KINO
  • Linki
pinflix yespornplease porncuze.com porn800.me porn600.me tube300.me tube100.me watchfreepornsex.com
  • Wojna Mussoliniego
  •   » Regia Aeronautica
  •   » Poświęcenie Włochów w obronie Ju 87
mar
25

Poświęcenie Włochów w obronie Ju 87


Para Macchi C.200 Saetta w ataku na cele naziemne.

W marcu 1942 r. piloci 150. Gruppo brali udział tylko w dwóch starciach powietrznych, akcja z 8 marca przysporzyła Włochom poważnych strat. Dziesięć MC.200, prowadzonych przez dowodzącego 363. Sq. Cap. Luigiego Mariottiego, stanowiło bliską eskortę dla tuzina niemieckich Stukasów o 16. 30 atakujących port w Tobruku. Wówczas wyprawę zaatakowało 12 Kittyhawków (po sześć z No. 450 i 3. RAAF Sqns), które prowadził Flt Lt „Nicky” Barr. Niemieckie Bf 109 stanowiły górną osłonę, ale z nieznanych przyczyn nie podjęły walki. Pięciu pilotów dywizjonu „Gigi Tre Osei” – Ten. Enea Atti, Serg. Magg. Enrico Micheli i Leopoldo Jerai, Serg. Raffaele Badalassi i Ugo Rodorigo – zostało zabitych. Dwa ciężko uszkodzone Macchi, jeden pilotowany przez Ten. Ugo Drago, zdołało bezpiecznie wylądować w Tmimi i Martubie.

Flt Lt „Nicky” Barr, latający na Kittyhawku AK903/CV-L, zaliczył w tej akcji swoje dziewiąte zwycięstwo, zgłaszając zestrzelenie Macchi na północny zachód od Tobruku, a ponadto kolejnego prawdopodobnie i dwa kolejne jako uszkodzone. Plt Off V.F. Curtis, Flg Off H.G. Pace i Plt Off P.R. Giddly, wszyscy z 3. Sqn, i sierżanci F.W. Beste, D.H. McBurnie i R. Shaw z 405. Sqn wszyscy zgłosili po zestrzeleniu jednego Macchi. Według Włochów wszystkie Ju 87 ocalały, choć Flt Lt „Jerry” Westenra z 112. Sqn zgłosił kolejnego Macchi, a Sgt R.B. Evans Ju 87.

Generał Rino Corso Fougier, szef sztabu Regia Aeronautica, pochwalił pilotów 150. Gruppo, których poświęcenie pozwoliło ocalić niemieckie bombowce. Jednak Włosi zażądali poprawy współpracy między ich myśliwcami i tymi z Luftwaffe.

28 marca trzy MC.200 z 150. Gruppo patrolujące nad Martubą przechwyciły bombowce Boston z No 12 Sqn SAAF, które eskortowały Kittyhawki z No 94 Sqn, No 450 Sqn RAAF i No 2 Sqn SAAF. Sergente Maggiore Mario Angeloni został zestrzelony i zginął w samolocie, który spadł w pobliżu macierzystego lotniska.

Piloci dywizjonu wykonali w marcu także trzy ataki na cele naziemne. Piloci zgłosili zniszczenie w ich wyniku 20 pojazdów i uszkodzenie 110 kolejnych. Podczas ataku na koncentrację pojazdów w rejonie Ain el Gazala przeprowadzonego 7 dnia miesiąca, 15 z 18 Macchi ucierpiało od silnego ognia z ziemi. Cztery najciężej postrzelane lądowały w Tmimi, a pozostałe 14 powróciło do Martuby z jednym lekko rannym pilotem.

Tydzień później, 21 Macchi C.200 atakowało kolejną grupę pojazdów, ponownie mającą silną osłonę broni przeciwlotniczej. Włosi mimo to wlecieli w zaporę ognia z ziemi i natychmiast zapłacili za to wysoką cenę. Samolot Serg. Magg. Renato Zandoniego został trafiony, gdy pilot nurkował ku celom i spadł płonąc. Saetta Serg. Magg. Bruno Zottiego został ciężko uszkodzony i z trudem powrócił do Martuby, gdzie rozbił się podczas lądowania. Trzeci Macchi nie powrócił na lotnisko, ale przynajmniej jego pilot zdołał odnaleźć swoją jednostkę.

Trzeci atak na cele na ziemi wykonano 21 marca i był on najbardziej udany. Tuzin MC.200 zaskoczył wrogą kolumnę na południe od Martuby, tym razem obyło się bez strat w szeregach atakujących.

W kwietniu piloci 150. Gruppo nie brali udziału w żadnych walkach powietrznych, ale wykonywali taktyczne i zbrojne loty rozpoznawcze nad i za linią frontu. Wykonano ogółem 78 samolotolotów (36 „zbrojnych” lotów rozpoznawczych i 42 taktyczne – armed i tactical reconaissance, taki jakiś dziwny ten podział) w ciągu 118 godzin w powietrzu. 2 kwietnia siedem Macchi zaskoczyło wrogie wojska w sektorze Bir Tengeder. Dwie Saetty zostały trafione ogniem z ziemi, ale obaj piloci powrócili do bazy. Następnego dnia powrócono do tego samego sektora w sile 10 MC.200, pomimo silnego ognia przeciwlotniczego nie poniesiono strat. 4 kwietnia ponownie odwiedzono to samo miejsce, tym razem siłą dziewięciu myśliwców, lider formacji musiał lądować awaryjnie, ale pilot powrócił do jednostki. 5 kwietnia zniszczono 16 pojazdów i uszkodzono kolejnych 60, gdy 150. Gruppo zaatakował szlaki pustynne w rejonie Gadd el Ahmar.

  • Posted on 25 marca, 2019
  • Posted by admin
  • No Comment »
  • Filed under: Regia Aeronautica, wojna w Afryce Północnej 1940-1943
  • Tags: 150. Gruppo C.T., 53. Stormo C.T., Macchi C.200 "Saetta", Regia Aeronautica w Afryce Północnej, wojna powietrzna w Afryce Północnej

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

REKLAMA
Wojna Mussoliniego All Rights Reserved.
Kontakt poczta@wojna-mussoliniego.pl
Designed & Developed by Carla Izumi Bamford
Powered by Wordpress
Go back to top