Repatriacja 2. Stormo C.T.
Macchi C.200 z 77. Squadriglia, 13. Gruppo, 2. Stormo C.T. W dziennikach tego pułku doszliśmy do momentu ewakuacji jego jednostek Włoch. Czas na odtworzenie jego siły i przezbrojenie w MC.200 właśnie, ale w jakim zawrotnym tempie się to dzieje…
20-31.12/40 Z powodu braku sprzętu brak jakiejkolwiek aktywności w powietrzu. Oddziały oczekują w zawieszeniu, duże grupy personelu środkami lotniczymi wysyła się do Włoch. Nową siedzibą pułku będzie port lotniczy Mirafiori (Turyn), gdzie będzie kierowany personel wycofywany do Ojczyzny. 26 grudnia cały pozostały w Bengazi personel zostanie repatriowany na pokładzie parowca. Korespondencja oddziałów zostanie spakowana i pod eskortą dostarczona do biura załadunku i rozładunku w Bengazi. Dowództwo Stormo pozostaje w Bengazi do dyspozycji Brygady „Rex”. Trzech ludzi: Av. Sc. Giobatta Delfino z 93. Sq., Av. Sc. Michele Napolitano z 94. Sq. oraz aviere Giuseppe Paladino z 92. Sq., których 12-go bieżącego miesiąca wysłano do Sidi Azeiz, by doglądali materiałów Gruppo (13?), nie powróciło do oddziałów. Po poszukiwaniach we wszystkich oddziałach Squadra (5. Squadra Aerea), które dały wynik negatywny, uznano ich za zaginionych.
ROK 1941:
Siedziba pułku znajduje się na lotnisku Caselle Torinese. Podległy personel: 68 pilotów i 119 specjalistów. Ilość posiadanych maszyn: brak wpisu.
Uwagi: 2. Stormo powrócił do Włoch z A.S.I. (Africa Settentrionale Italiana) w pierwszym tygodniu 1941 r. Wycofano cały personel. Sprzęt lotniczy przekazany organom zajmującym poprzednie miejsca stacjonowania pułku. Pierwszym działaniem było skierowanie personelu na lotnisko Mirafiori. Następnie, po odwołaniu tego rozkazu, ludzi z dniem 20 stycznia skierowano na lotnisko Caselle Torinese.
1-18.1/41 Brak lotów. Oddziały nie mają jeszcze żadnych samolotów.
20.1/41 Dowództwo 2. Stormo C.T. przeniesione na lotnisko Caselle Torinese.
23.1/41 W następstwie rozkazu 2. Divisione „Borea”, w służbie obrony 1. Z.A.T. (Zona Aerea Teritoriale – terytorialna strefa powietrzna), 157. Gruppo przekaże 2. Stormo wszystkie swoje myśliwce CR.42, które są rozmieszczone w Venegono – dla obrony Mediolanu, w Albenga – dla obrony Genui i Savony, oraz w Casselle Torinese – dla obrony Turynu.
24.1/41 Trwa przekazywanie sprzętu pomiędzy 157. Gruppo i 2. Stormo C.T.
25.1/41 Sprawne bojowo 9 CR.42. Z dzisiejszą datą podległe oddziały prowadzą dzienną i nocną służbę alarmową w 1. Z.A.T.
26.1/41 Sprawne 9 CR.42. Oddziały wznawiając loty, by utrzymać sprawność personelu lotniczego.
29.1/41 Sprawne 9 CR.42. Telegram z 2. Divisione „Borea” informuje, że Stormo otrzyma samoloty MC.200 z zakładów Breda Sesto S. Giovanni i Macchi Lonate Pozzolo.
Do 10.2/41 jedynie wisy o sprawnych CR.42, maksymalnie było ich 9.
11.2/41 Sprawne 6 CR.42. Z datą dzisiejszą zmienia się dowódca 2. Stormo C.T. Col. Alberto Canaveri zostaje zastąpiony przez Col. Umberto Chiesa.
16.2/41 Sprawne 7 CR.42. W następstwie rozkazu Comando Caccia „Borea”, jak tylko pozwolą na to warunki atmosferyczne, sekcja 3 CR.42 zostanie umieszczona na lotnisku w Genui, skąd będzie bronić portu i miasta. W związku z tym ciężarówką zostanie wysłany personel i materiały potrzebne do realizacji zadania. Myśliwce z sekcji z lotniska Albenga tymczasowo przeniosą się do Genui.
18.2/41 Sprawne 14 CR.42. Z firmy Aeritalia (linii lotniczych) wycofano 8 CR.42, zostały przydzielone do 2. Stormo.
21.2/41 Sprawne 13 CR.42. Do Genui udaje się sekcja 3 CR.42 z 82. Sq., zastąpią dwa z lotniska Albenga, które powrócą na to lotnisko.
22.2/41 Sprawne 14 CR.42. Z firmy Breda (Sesto S. Giovanni) przybędą 3 MC.200. Z dniem 23-go zostaną przydzielone 77. Sq.
24.2/41 Sprawne 14 CR.42 i 3 MC.200. Z firmy Breda przybędzie 5 MC.200, z dniem 25-go 2 zostają przydzielone do 78. Sq., a 3 do 93. Sq.