614. Squadriglia Soccorso
Cant Z.506 ratownictwa morskiego wyrusza z Rodos na kolejną misję, zima 1942 r. Historia ostatniej eskadry ratunkowej (Soccorso) Regia Aeronautica. Jak na kraj z tak potężną marynarką i flotą, to wcale nie było ich jakoś dużo. Nie jest też tajemnicą, że takie operacje podejmowały także inne jednostki, min. rozpoznania morskiego.
614. Squadriglia Soccorso powstała 12 czerwca 1940 w Lido di Ostia dla celów ratownictwa morskiego u wybrzeży Trypolitanii. Był to rozległy obszar, więc jej sześć Cantów Z.506C podzielono na trzy sekcje w Menelao, Bengazi i Trypolisie. 14 czerwca sekcja dwóch samolotów trafiła także na Leros, a od 8 lipca przeniosła się do bazy Rodi-Mandracchio (na Rodos), tego dnia zyskując także status samodzielnej. Wydzielona na Dodekanez sekcja i główna jednostka otrzymały od listopada pewną ilość Cantów Z.506S.
Początkowo eskadra wykonywała także misje transportowe pomiędzy Bengazi, Trypolisem i Syrakuzami. W styczniu 1941 r. jednostka pomagała ewakuować cywilów z Bengazi do Trypolisu (podczas brytyjskiej operacji „Compass”). Pomiędzy 5 kwietnia – 23 października użytkowano Canta Z.509 wypożyczonego z 104. Sq. Pomiędzy 18 kwietnia – 9 lipca eskadra uratowała z morza 31 ludzi.
We wrześniu 1942 r. 614. Sq. przekształciła się w cztery samodzielne sekcje, w tym w Bengazi i na Morzu Egejskim. 20 września posiadano dwie sprawne maszyny w Trypolisie. 31 grudnia główna część eskadry nadal pozostawała w Caramanlis, będąc jedną z ostatnich jednostek Regia Aeronautica w Libii.