Wojna Mussoliniego

La guerra di Mussolini

RSS Feed
  • Home
  • Od Autora
  • Publikacje
  • FRONTY
    • Afryka Północna – „Heia Safari”
    • Morze Śródziemne – „Mare Nostrum”
    • Wojna na Bałkanach 1939-1945
    • Kampania Włoska – „Guerra E’ Finita?”
    • Front Wschodni – „Contro il Bolscevismo!”
    • Sommergibili na Atlantyku
    • Etiopia 1935-1936 – Brudna wojna Mussoliniego
  • Armia Włoska
    • 26 Dywizja Piechoty „Assietta”
    • 4 Dywizja Alpejska „Monte Rosa”
    • 54 Dywizja Piechoty „Napoli”
    • 4 Dywizja Piechoty „Livorno”
    • Włosi w Waffen-SS
    • Organizacja Obrony Sycylii
    • Esercito Nazionale Repubblicano(ENR):
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Jednostki Włoskiej Kawalerii
    • 132 Dywizja Pancerna „Ariete”
    • 101 Dywizja Zmotoryzowana „Trieste”
    • Armia Pancerna “Afrika” w bitwie pod El-Alamein
    • M.V.A.C. i inne organizacje współpracujące z Włochami na Bałkanach
    • Doktryna
    • 1. Dywizja Piechoty (Górska) „Superga”
    • 6. Dywizja Alpejska „Alpi Graie”
    • 1° Battaglione Paracadutisti Carabinieri Reali
    • 185. Divisione Paracadutisti „Folgore”
    • 1ª Divisione libica „Sibelle”
    • 2ª Divisione libica „Pescatori”:
    • Raggruppamento sahariano „Maletti”
    • 4. Divisione CC.NN. „3 Gennaio”
    • Początek wojsk spadochronowych – Fanti dell’Aria
    • Koszty wojny w Hiszpanii
  • Leksykon Uzbrojenia
    • Myśliwce Regia Aeronautica i ANR w latach 1923-1945
    • BIBLIOGRAFIA – lotnictwo włoskie
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze i inne
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Samoloty obcej produkcji w Regia Aeronautica
    • Okręty podwodne typu Marcello
    • Pierwszy włoski Blenheim
    • Czołgi średnie
  • Osoby
    • Italo Balbo
    • Bibliografia dla działu Osoby
    • Giovanni Messe
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • Galeazzo Ciano
    • Dino Grandi
    • Gabriele D’Annunzio
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Arconovaldo Bonaccorsi
    • Pietro Maletti
    • Emilio Faldella
    • Mario Roatta
    • Annibale Bergonzoli
    • Emilio De Bono
  • Benito Mussolini
    • Spotkanie z Hitlerem – Rastenburg IX.1943
    • Konferencja z Hitlerem, Feltre 19.VII.1943
    • Duce porwany… Duce wolny!
    • Więzień Gargnano
    • Śmierć dyktatora
    • Ostatnie spotkanie dyktatorów
    • Rodzina Mussolini
    • Benito Mussolini – cytaty
    • Dzieciństwo i młodość
    • Kochanki Mussoliniego
    • Socjalistyczny dziennikarz Benito Mussolini
    • W alpejskich okopach
    • Clara Petacci i klan Petacci
    • Benito Mussolini – osobowość
    • Benito Mussolini i Adolf Hitler – trudna przyjaźń dyktatorów
  • Włochy Mussoliniego
    • Antyfaszyzm
    • Polityka wewnętrzna Repubblica Sociale Italiana
    • Squadristi, manganello i olej rycynowy
    • Polityka wewnętrzna faszystowskich Włoch – lata dwudzieste
    • Sport w faszystowskich Włoszech
    • Doktryna faszyzmu
  • Zdjęcia
    • Afryka Północna
    • Morze Śródziemne
    • Wojna na Bałkanach
    • Italo Balbo
    • Rodolfo Graziani
    • Pietro Badoglio
    • 29 Dywizja Grenadierów Waffen-SS
    • Galeazzo Ciano
    • Kampania Włoska
    • Aeronautica Nazionale Repubblicana
    • Spotkania Dyktatorów
    • uwięzienie i uwolnienie Mussoliniego
    • Repubblica Sociale Italiana
    • Rodzina Mussolini
    • Front Wschodni
    • Giovanni Messe
    • Dino Grandi
    • Myśliwce Regia Aeronautica
    • Gabriele D’Annunzio
    • Wodnosamoloty, Łodzie Latające, Samoloty Rozpoznawcze
    • Początki faszyzmu
    • Bombowce i samoloty szturmowe Regia Aeronautica
    • Roberto Farinacci
    • Ugo Cavallero
    • Alfredo Rocco
    • Giovanni Gentile
    • Giuseppe Bottai
    • Benito Mussolini: dzieciństwo – I Wojna Światowa
    • Kochanki Mussoliniego
    • Włochy Mussoliniego na zdjęciach
    • Włoskie czołgi eksperymentalne
    • Czołgi ciężkie (carri armati pesanti)
    • Czołgi lekkie (carri armati leggeri)
    • Samochody pancerne (Autoblindi)
    • Żołnierze włoscy
    • Inwazja na Etiopię 1935-1936 r.
    • Corpo Aereo Italiano
    • Hiszpania 1936-1939
    • Benito Mussolini
    • Wielka Wojna na morzu
    • Ascari del Cielo
    • Betasom 1940-1945
  • Mapy, Struktury…
    • Afryka Północna
    • Front Wschodni
    • Armia Włoska
      • 28 Dywizja Piechoty „Aosta”
  • Filmy z YouTube
  • KINO
  • Linki
pinflix yespornplease porncuze.com porn800.me porn600.me tube300.me tube100.me watchfreepornsex.com
  • Wojna Mussoliniego
  •   » zdjęcie dnia
  •   » Carri Veloci 29 i 3
sty
08

Carri Veloci 29 i 3

Włoski Carden-Lloyd pokazuje swoje możliwości przed królem Wiktorem Emanuelem III.

W 1929 r. Włochy zakupiły cztery tankietki Carden-Loyd Mk. VI oraz pozyskały prawo do ich produkcji licencyjnej. Powodem zakupu tych wozów było poszukiwanie właściwego czołgu dla Divisioni Celeri (dywizji szybkich). Dzięki współpracy Fiata i Ansaldo zbudowano do 1930 r. kolejne 24 tankietki oznaczone C.V.29. Miały półotwarte nadwozie. Z zakupionych wozów wymontowano brytyjskie, chłodzone wodą km Vickers kal. 7,7 mm, w ich miejsce tankietki zyskały km Fiat 14. W odróżnieniu od pojazdów produkowanych na licencji w tej czwórce montowano kaem chłodzony wodą. Przedział bojowy był zakrywany podnoszonymi „kapturami”.

Tankietki poddano różnorodnym próbom. W 1930 r. podczas manewrów w Codropio tankietki współpracowały z kawalerią i samochodami pancernymi, swoją prędkością wprawiły w zachwyt wojskowych obserwatorów. W sierpniu 1931 tankietki brały udział w wielkich manewrach w dolinie Padu. Wraz z kawalerią stanowiły one osłonę granicy od strony Jugosławii, stroną atakującą były zaś trzy bataliony Fiatów 3000. W 1932 r. 1. kompania brała udział w manewrach na południu Włoch, w rejonie Barletta i Brindisi. C.V.29 zostały wyładowane z pokładów statków i barkami dostarczone na brzeg. W lutym 1933 r. kompanię tankietek wysłano do Fiume, gdzie wzięła udział w manewrach jednostek kawalerii na poligonie w San Pietro del Corso. Wiosną 1932 r. dwie tankietki testowano w jednostce Squadriglia Blindo della Trypolitania, stacjonującej w Libii. Wykonały tam rajd dzienno-nocny długości 450 km. Później jedna tankietka trafiła do Somalii. Próby na pustyni i te przeprowadzane we Włoszech wykazały, że parametry taktyczno-techniczne pojazdu były niewystarczające. Nieodpowiednia była konstrukcja zawieszania, przez co komfort jazdy był niewielki. W tankietce brakowało miejsca, załoga siedziała blisko rozgrzanego silnika, panował hałas. To sprawiało, że czołgiści szybko ulegali zmęczeniu. Cena jednej tankietki wynosiła 28 500 lirów.

Załoga: 2 osoby,
Napęd: czterocylindrowy , chłodzony cieczą silnik Ford T o mocy 20 KM,
Prędkość: 45-50 km/h po drodze, 16 km/h w terenie,
Zasięg: 100 (160?) km po drodze,
Masa: 1,75 t,
Wymiary: długość – 2,5 m, szerokość – 1,7 m, wysokość – 1,28 m,
Opancerzenie: od 4 do 9 mm,
Uzbrojenie: chłodzony powietrzem km Fiat 14 kal. 6,5 mm (zapas 1500 nabojów), montowany z prawej strony kadłuba.

Carro Veloce C.V.3 w porównaniu do C.V.29 miał zmieniony układ jezdny. Dwa prototypy testowano w 1931 i 1932 r. Drugi z nich miał w pełni opancerzone, zamknięte nadwozie. Masa pojazdu wzrosła do 3,3 t. Jako uzbrojenie zastosowano chłodzony wodą km Fiat-Revelli 14 kal. 6,5 mm montowany z lewej strony kadłuba.

  • Posted on 8 stycznia, 2015
  • Posted by admin
  • No Comment »
  • Filed under: zdjęcie dnia
  • Tags: Carro Veloce C.V.29, Carro Veloce C.V.3, rozwój włoskiej broni pancernej, włoska broń pancerna

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

REKLAMA
Wojna Mussoliniego All Rights Reserved.
Kontakt poczta@wojna-mussoliniego.pl
Designed & Developed by Carla Izumi Bamford
Powered by Wordpress
Go back to top